שר הכלכלה, עמיר פרץ, יגיש תיקון למתווה ״עידוד התעסוקה״ שהגיש האוצר

שר הכלכלה עמיר פרץ פרסם הבוקר מתווה חלופי לאופן חלוקת הקרן לעידוד חזרה לתעסוקה. במסגרת המתווה החלופי, רק עסקים ש-25% ממחזורם נפגע בגלל משבר הקורונה יזכו למענק, ועסקים שהשאירו את עובדיהם בעבודה למרות הפגיעה בעסקיהם יזכו גם הם לפיצוי.

לטענתו של פרץ, המתווה יתקן את הבעיה במתווה שפרסם האוצר, שבו לא קיים כל פיצוי לעסקים שהשאירו את עובדיהם בעבודה על אף הפגיעה. על פי המתווה שפורסם אתמול, מעסיקים יזכו למענק של 7,500 שקלים על כל עובד שיחזור לעבודה החל מ-1 ביוני.

"המתווה המוצע נותן מענה לכל המעסיקים שרמת הכנסתם ירדה לפחות ב-25% ובהתאם לשכר טרם הקורונה ועד גובה של 7500 שקלים. המטרה להעביר את כספי הסיוע בצורה מאוזנת לאלה שבאמת נפגעו, כולל אותם מעסיקים שהמשיכו לדאוג לפרנסתם של עובדיהם למרות שהיתה להם ירידה משמעותית בהכנסות. זוהי כלכלה אנושית ומאוזנת" אמר שר הכלכלה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פרץ לא היחיד שחושב שצריך לתקן את הצעת האוצר שהוצגה אמש. לאחר פרסומה זכתה ההצעה לביקורות רבות גם מצד מעסיקים וגם בתוך הממשלה. ח"כ ניר ברקת צייץ אתמול: התוכנית של האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור".

התכנית של פקידי האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור.
במקום זאת חייבים לפצות ישירות את העסקים שנפגעו ואת ששת המיליארדים שהוקצו צריך לתת לאזרחי ישראל כדי לעודד צריכה במשק, כך נסייע לעסקים לצמוח ולהחזיר את העובדים לעבודה.
זו הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש

— ניר ברקת (@NirBarkat) May 26, 2020

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website