שר התיירות, אסף זמיר, הודיע על התפטרותו במחאה על הגבלת זכות המחאה

שר התיירות, אסף זמיר, הודיע היום (שישי) על התפטרותו מן הממשלה בעקבות ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והלגיטימציה שישיבת כחול-לבן בממשלה נותנת לו. זמיר, שנבחר לכנסת מטעם מפלגת כחול לבן ועם מינויו לשר התיירות בממשלת האחדות התפטר ממנה, כיהן כשר התיירות במשך ארבעה וחצי חודשים ובעברו היה סגן ראש עיריית ת"א-יפו ואף התמודד לראשות העיר בבחירות האחרונות.

"ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הנסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית", כותב זמיר. "‎היו רגעים שהרגשתי על אמת את ההשפעה שלנו ורגעים ששאלתי את עצמי ביושר האם אנחנו מרסנים את נתניהו או מסייעים בעל כורחנו בהנצחת שלטונו".

לדברי זמיר, את ההחלטה להתפטר קיבל ‎לפני מספר ימים, כשהממשלה אישרה סופית את התקנות שהגבילו בצורה חריפה את זכות המחאה ו‎היום נפגש עם בני גנץ והודיע לו על התפטרותו. "אני לא יכול עוד לשבת בממשלה שאין לי שמץ של אמון בעומד בראשה. פעמים רבות הצבעתי נגד החלטות הממשלה אבל אני נושא באחריות קולקטיבית לקיומן הגם כשהתנגדתי".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"‎תמיד האמנתי בנסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית. כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה. אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל".

‎ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון…

פורסם על ידי ‏אסף זמיר-Asaf Zamir‏ ב- יום שישי, 2 באוקטובר 2020

‎בהמשך דבריו פירט שורה של אתגרים בפניהם ניצבת החברה הישראלית, בייחוד לאור התפרצות הקורונה וכשלים בהתמודדות הממשלה עמם: הפעוטונים הסגורים, היעדר תקציב מזה למעלה משנה, זאת שעה שבדיוני הממשלה, אותם הגדיר שטחיי, נמוכים ולא ענייניים, עוסקים שבועות רק בהפגנות נגד נתניהו.

"צו מצפוני לא מאפשר לי להישאר בממשלה שמונעת דה פקטו הפגנות נגד העומד בראשה" ממשיך זמיר. "ממשלה שעושה הכל רק כדי לעצור את ההפגנות – גם במחיר של פגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובעשרות אלפי האנשים שזהו מקור הפרנסה שלהם".

בסוף דבריו הביע הערכה גדולה ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. "בני הוא מנהיג שבאמת ובתמים שם את טובתה של ישראל לפני הכל ואני מודה לו על האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה. הודעתי לגנץ כי בכוונתי להמשיך להיות חלק מהמפלגה ולשרת את הציבור מתפקידי כחבר כנסת. מלוא הערכתי גם לגבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ויתר חבריי בכחול לבן. ‎מפחיד אותי לחשוב איפה היינו עכשיו אלמלא הם שם".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website