“תופעה חוזרת, העולה כדי מכת מדינה”: העקיצה של סלקום עלתה לה ביוקר

על כמה עסקאות, חוזים או מסמכים חתמתם השנה? קראתם את כל האותיות הקטנות? מסתבר שיש חברות מסחריות שבונות על זה. בית הדין לתביעות קטנות בירושלים פסק בתחילת השבוע כנגד חברת הסלולר סלקום, לאחר שזו הונתה אדם שאינו יודע קרוא וכתוב, וחייבה אותו באלפי שקלים. אותו אדם חתם על עסקה עם סלקום, ואלו החליפו את החוזה באחר, הפכו את המתנות לחיובים וטרטרו את התובע עד לבית הדין לתביעות קטנות שם בית המשפט עשה עמו צדק.

התובע טוען שהוסכם שהוא ירכוש 14 מכשירי גלקסי, 5 כרטיסי סים לרכב וזאת בעבור 1,000 שח לחודש. במסגרת העסקה קיבל התובע שעוני יד, מצלמות רשת, ערכות מוסיקה וטאבלט במתנה, ולטענתו גם הובטח לו זיכוי של 500 ש"ח. 

סלקום בירושלים (ליאור מזרחי / פלאש90)

בזמן העסקה ביקש התובע ממנהל החנות לעלות את ההסכמה על הכתב, וכך היה. למזלו, ראיה זו התקבלה כראיה, והביאה לזכיתו בתיק. בפסק הדין כתבה השופטת על סלקום כי "מדובר בתופעה חוזרת אצל הנתבעת העולה כדי "מכת מדינה".

להפתעתו, גילה התובע חיובים מעבר ל-1,000 ש"ח כל חודש, ובקשותיו החוזרות ונשנות מסלקום להחזר לא נענו. השופטת קבעה כי התובע יקבל את 3,406 השקלים שנלקחו ממנו והוסיפה טענות קשות כלפי התנהלותה של סלקום: "מדובר שוב בתביעה שבה לקוח של הנתבעת טוען שהייתה הסכמה מסוימת אבל בפועל הנתבעת מציגה מסמכים חוזיים אחרים הסותרים את ההסכמה בכתב. המתנות הפכו למוצרי שהנתבעת טוענת שהתובע רכש".

בית הדין הביע תקווה שהחברה אכן תעמוד בהסכמות וקבע כי בנוסף לאגרת פתיחת התיק בשווי 50 ש"ח, סלקום תשלם לתובע גם 500 ש"ח נוספים על הטרדה וביטול זמנו. "יש לקוות כי מעתה ואילך תעמוד הנתבעת בהסכמה החוזית על מנת שהתובע לא יאלץ להגיש תביעה נוספת בגין המשך חיובי היתר ואי מתן הזיכוי שהובטח" נכתב בפסק הדין.

הבעיה, בין השאר היא, שהיא שלא כולם מתלוננים. כאן התובע קיבל את הסכום אותו דרש ופיצוי של 500 ש"ח. התובע החכם שמר את הסיכום בכתב, וזה שימש אותו כראיה. מקומם שחברות גדולות בונות על שיטת מצליח כאופן התנהלות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website