אב ובנו נהרגו בתאונת דרכים בצומת תכלת בנגב המערבי

שני הרוגים בכביש 232: אב (48) ובנו (20) נהרגו היום (שישי) בתאונה כשרכבם הפרטי התנגש חזיתית ברכב הסעות שהיה ריק מלבד הנהג בכביש בין צומת חלץ לצומת גבעתי. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותם של השניים, תושבי מושב בשפלה. גבר בן 60, שנהג ברכב ההסעות, נפצע באופן בינוני ופונה לקבלת טיפול במסוק.

בשעה 11:43 התקבל דיווח במד"א במרחב על ת.ד חזיתית בין רכב מסחרי לפרטי בכביש 232 מצומת חלץ לצומת גבעתי. פראמדיק מד"א אלכס קוסינוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב מסחרי ורכב פרטי מעוכים על הכביש, מחוץ לרכב הפרטי שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה, בתוך שני הרכבים הנהגים נלכדו בכיסא הנהג, ברכב הפרטי צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה עם פגיה רב מערכתית קשה , הוא היה ללא סימני חיים ולאחר שהכבאים חילצו אותו נאלצנו לקבוע את מותו , נהג הרכב המסחרי גבר בשנות החמישים חולץ בהכרה מלאה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר טיפול ראשוני העברנו אותו למסוק".

מהמשטרה נמסר "בשעה 11:45 התקבל דיווח אודות תאונת דרכים קשה בכביש 232 בין צומת חלץ ללפידות. כוחות משטרה וכוחות הצלה רבים שהגיעו למקום החלו טיפול בזירת תאונה חזיתית בין רכב פרטי בו נסעו שני צעירים לבין רכב הסעות בו נסע רק הנהג. מסיבה שנבדקת בשלב זה סטה אחד מכלי הרכב לנתיב הנגדי בקטע כביש ישר והתנגש חזיתית ברכב שהגיעה מולו.  כתוצאה מהתאונה ולאחר מאמצי כוחות הרפואה במקום נקבע מותם של שני יושבי הרכב הפרטי. נהג רכב ההסעות פונה באופן מוסק להמשך טיפול רפואי כשמצבו הוגדר בינוני – קשה על ידי גורמי הרפואה בשטח. בוחני תאונות דרכים לכיש בזירת התאונה עוסקים בשעה זאת בחקירת נסיבות התאונה."

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ״ס עולה כי ב-15 השנים האחרונות (2003-2018) אירעו בכביש מעל 600 תאונות דרכים שהן נהרגו 43 בני אדם (כולל היום) ומעל 1,500 נפגעו.

ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק: ״כביש 232 ידוע ככביש דמים ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש, פעולה שעד כה לא בוצעה והייתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות וכמו כן הכניסות והיציאות לישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים. מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש כ-2,000 משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל כדי לצמצם את מספר התאונות הרב. הרי ברור שיהרגו בכביש הזה אנשים, מדוע לחכות ורק אחרי התאונות לטפל? חייבים להרחיב את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם הפרדה בין הנתיבים וחייבים להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים כדי למנוע את ההרוג הבא״.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website