“אוזן קשבת ומענה לצרכים”: קרן גמלאי שירות המדינה מפעילה מוקד סיוע לעמיתים

"אנחנו מזהים את הצרכים של החברים ועושים חיבורים עם הגופים השונים: עמותות, רשויות מקומיות, משרדי הממשלה. לפעמים אנשים גם רק צריכים שישאלו אותם לשלומם ואנחנו מתקשרים להפיג מעט את הבדידות. איפה שצריך אנחנו יודעים לחבר גם לעמותות שמחלקות סלי מזון או לסיוע ברכישת תרופות וצרכים אחרים", אומר אהוד סרפיאן, מנכ"ל ​קרן גמלאי שירות המדינה המפעילה בימים אלה מוקד מיוחד לסיוע לעמיתים. הקרן מלווה 35 אלף משקי בית של גמלאים, ומבקשת לתת מענה על הצרכים השונים המתעוררים בימים אלה בעקבות משבר הקורונה.

לדברי סרפיאן המוקד, המופעל על ידי חמישה עובדים, מקבל למעלה ממאתיים שיחות ביום ומבצע עוד כ-300 שיחות יזומות.  בימים אלו, הוא מוסיף, נערכים במוקד לסייע לגמלאים עובדים שהוצאו לחל"ת למצות את זכויותיהם בקבלת המענק של ביטוח לאומי.

"המטרה היא לתת אוזן קשבת, לדרוש בשלומם – אבל גם לתת מענה" אומרת הילה כרמלי, שאחראית בימי שגרה על התוכן והניו מדיה של העמותה אך בימים אלה עובדת בחמ"ל, "יש אנשים שרק מחכים לשמוע קול דואג בטלפון, ויש גם כאלה שלא יכולים לצאת מהבית וזקוקים לעזרה ברכישת תרופות וקניות בסופר. אנחנו מאתרים את העמותות, והגורמים ברווחה וברשויות שפועלים באותו אזור ועושים גם מעקב לראות שהבעיה נפתרה". לדבריה, לעמותה מערך של מעל 150 מתנדבים, גמלאים בעצמם, שבמצב רגיל מלווים ומסייעים בכל הפעילויות. ומאחר והם מכירים גם גורמים מקומיים שיודעים לסייע, העמותה נעזרת בה במהלך המשבר הנוכחי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אילנה כפיר, גמלאית שעבדה 40 שנים במשרד השיכון, סבתא ל-12, מתנדבת באופן קבוע בעמותה, ומתגעגעת לפעילות השוטפת. "חלק מזמני אני מתנדבת בעמותה וחלק בבית להנאתי מקדישה זמן לתחביבים, לילדים ולנכדים שגרים ברובם בקרבת מקום. זה שלא ראיתי אותם עכשיו חודש זה קשה, אבל זה יעבור".

"עכשיו, יש לי פחות מה לעשות", היא מוסיפה. היא מציינת שהחמ"ל מופעל על ידי עובדי העמותה, "אבל אני יכולה להיעזר בהם לכל דבר שצריך. הם אוהבים ומרגיעים. אם יש לי בעיה. אני מבינה שהמונים מתקשרים. והם נותנים מענה לכל פניה. למשל יום אחד קיבלתי טלפון מהעובדים – מה שלומך, איך את מרגישה, איך את מעבירה את הזמן? השבוע הם הודיעו שהם פתחו אתר של הרצאות און ליין, מוזיקה. הם יודעים להפנות לאן שצריך. הם מפרסמים עכשיו בדף הפייסבוק של העמותה תכנים שונים – ברכות לחג, טלפונים חשובים, כלומר גם עכשיו הם דואגים לנו, ואני מברכת אותם יום ולילה שהם קיימים בשבילי, ומודה להם".

בימים כתיקונם, כפיר היא היא לוקחת חלק מרכזי בפעילות של מתנדבי העמותה. "אנחנו עוזרים בטלפונים לקראת אירועים, מודיעים על נקודות איסוף, עוזרים במילוי טפסים. מלווים קבוצות בימי כיף. למשל אם אנחנו יוצאים לטיול, אז אני מקבלת את רשימת היוצאים, יוצרת קבוצת וואטסאפ עומדת בקשר עם כל מי שאמור לצאת, מוודאת כל הזמן שכולם בסדר. אם חלילה מישהו חולה מלווה לרופא וכו’. כל הזמן מתקשרים להגיד לנו תודה. זה מאוד חסר לי הפעילות השוטפת ולפגוש את כולם".

הקרן, הוקמה מכוח הסכם קיבוצי בין ההסתדרות והמדינה. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי מכהן כיושב הראש שלה. "העמותה הזו נפלאה" מסכמת כפיר, "יש להם המון תכנים של דאגה לגמלאים – הצגות, הרצאות, טיולים בארץ ובחו"ל, ימי כיף. נשף פורים, מסיבת חנוכה ועוד. נותנים מהלב והנשמה. נותנים הטבות כמו לחצן מצוקה, וליווי של עורך דין לכל הקשור לצוואות וירושות. ממש עומדים לרשותנו לכל דבר ועניין".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website