אושרו ההגבלות שנקבעו בקבינט לגבי התקהלות בהפגנה, תפילה או טקס דתי

ועדת החוקה של הכנסת בראשות חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) אישרה הערב (חמישי) בתום דיון ממושך את תקנות הגבלת הפעילות והשהייה במרחב הציבורי ואת תקנות הגבלת הפעילות במקומות העבודה. התקנות המחמירות לגבי התקהלות בהפגנה תפילה או טקס דתי ייכנסו לתוקף הלילה ויעמדו בתוקף למשך שבוע, עד ה-7 באוקטובר; תקנות הגבלת הפעילות במקומות העבודה הקובעות את מתווה הסגר המחמיר יעמדו בתוקף עד ה-10 באוקטובר.

על-פי התקנות שאושרו, ניתן יהיה להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים השומרים על ריווח של 2 מטרים תוך הפרדה ניכרת וברורה בין התקהלות להתקהלות בהתקהלות מכל סוג, כך למשל במקרה של שתי הפגנות המתקיימות זו לצד זו. המרחק בין קבוצות שמתקהלות במרחב הציבורי לכל מטרה שהיא יהיה "מרחק סביר" שיוגדר בנוהל שיגובש בהקדם. משרד המשפטים הבטיח לבחון מתווה שיאפשר הפגנות רכובות בכפוף לחוות דעת של המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות והמשטרה.

חברי הוועדה דרשו לאפשר לעובדים בעסקים שיש בהם עד 10 עובדים, להגיע למקומות העבודה גם אם אינם מקומות עבודה חיוניים ואולם משרד הבריאות התנגד לדרישה ומשרד המשפטים הבהיר כי המשמעות של החרגה זו עלולה להפקיע את "מצב החירום המיוחד".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

חבר הכנסת אשר אמר בתום הדיון: "אנחנו בתהליך חדש, הלחץ שלנו מול משרדי הממשלה צריך להיות באחריות ולא לתקוע ברקס לכל המדינה, הדרך שלי ארוכה יותר אבל בסוף היא קצרה". אשר הוסיף כי שקל לקצר את הסעיפים הנוגעים למקומות עבודה כדי להחריג עסקים קטנים ובינוניים עם מספר עובדים קטן אך השאיר את התקנות בתוקפן המקורי בשל ימי החג. "נחכה ל-10 באוקטובר לפקיעת התוקף ואני מבקש מהממשלה על כל זרועותיה, לאפשר הגעת עובדים למקומות של עד חמישה עובדים, זו החלטה רוחבית ממוקדת וזהירה. אבצע מעקב בכדי לראות שמתקדמים בנושא".

פרופ’ איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התנגד לכל בקשות הח"כים: "קיימנו דיונים בצוות המקצועי ועם שר הבריאות על הבקשות שעלו. אנחנו עומדים על שלושה עקרונות פשוטים שמשמים אותנו במאבק במחלה. הראשון – מניעת התקהלויות, השני – מסיכות והשלישי – מגבלת התנועה שעיקרה 1,000 מטר אך מטרתה שיישארו בבית. אדם שיוצא מהבית יש לו יותר סיכוי לפגוש אנשים בדרך. בחג הסוכות יש משוואה פשוטה: יותר אושפיזין שווה יותר מאושפזים. הפגנות ברכבים יפרו את היציאה מהבית, האימונים בספורט יפרו את שלושת העקרונות, רפואה משלימה תפר את היציאה מהבית ובחלק מהמצבים גם את שאר העקרונות. הטיסה יוצרת מגעים מיותרים ולכן כל הבקשות שעלו מייצרות פגיעה בעקרונות ולכן נדחות. כשנראה מגמות מעודדות במצב התחלואה, נדון מחדש וברגע שנוכל לעשות פתיחה כלשהי אלו יהיו הדברים הראשונים".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website