אזרבייג’ן פתחה במלחמה עם ארמניה | הקרבות מתרכזים באזור נגורנו קרבאך

צבא אזרבייג’ן פתח הבוקר (ראשון) במלחמה כוללת לכל אורכו של הגבול עם נגורנו קרבאך, מחוז אוטונומי בשליטה ארמנית. הבוקר בשעה 07:10 שעון ארמניה (זהה לשעון ישראל) החלה הפצצה אווירית וארטילרית על יישובים ובסיסים צבאיים בנגורנו קרבאך. טילים ופגזים נפלו גם בבירה סטפנקרט שלא הופגזה מזה 26 שנים. אישה וילד ארמנים נהרגו מההפגזות בנגורנו-קרבאך, כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הממשלות של אזרבייג’ן, ארמניה ונגורנו קרבאך דיווחו על אבידות בנפש בקרב חיילים ואזרחים. ממשלת ארמניה טוענת שהפילה שני מסוקים אזרים ושלושה מל"טים. כמו כן, משרד ההגנה הארמני פרסם סרטונים של טנקים אזרים מתפוצצים, ככל הנראה לאחר שעלו על מוקשים.

VIDEO: Footage claimed to show Azerbaijani tanks being destroyed in fighting today. – @301_ADpic.twitter.com/xHZYRjx8O3
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— Conflict News (@Conflicts) September 27, 2020

ארמניה ואזרבייג’אן, ששתיהן היו בעבר חלק מברית המועצות, שוכנות בדרום הקווקז וחולקות גבול שקט עם גיאורגיה ועם שלוש מעצמות אזוריות: רוסיה, טורקיה ואיראן. מאז פירוק ברית המועצות בסוף שנות ה-80, שתי המדינות מצויות בעימות סביב הגבול ביניהן. במלחמה שנערכה ביניהן זכו הארמנים לעצמאות בחבל נגורנו-קרבאך (ארצח בארמנית), בו קיימת מדינה ארמנית דה-פקטו בשטח שהקהילייה הבינלאומית מכירה בו כחלק מאזרבייג’אן.

רוסיה נחשבת לאחות הגדולה של ארמניה, וחיילים רוסים נמצאים בארמניה דרך קבע, בעוד טורקיה בתפקיד נותנת החסות לאזרבייג’אן. בסבב הלחימה הקודם בין השניים, שנערך באפריל 2016 נהרגו כ-350 חיילים ואזרחים.

The current situation amid clashes between #Azerbaijan and #NagornoKarabakh. (Not an exhaustive map, consists of main areas mentioned in official Azeri, NK and Armenian statements up to now) pic.twitter.com/uv87KS262E

— Nagorno Karabakh Observer (@NKobserver) September 27, 2020

ממשלת ארמניה הודיע על גיוס כללי של כל כוחות המילואים, כאשר היא טוענת שבניגוד להתקפות קודמות שהיו נקודתיות, הפעם מדובר על מלחמה כוללת. רוסיה קראה להפסקת אש מידית בין צבאות אזרבייג’ן וארמניה בנגורנו קרבאך.

שבוע שעבר אישרה ממשלת טורקיה את העברתם של שכירי חרב סורים לאזרבייג’ן, על מנת שיסייעו לצבא האזרי שנמצא בעימות עם הכוחות הארמנים מאז סוף שנות ה-80 של המאה הקודמת. טורקיה טוענת שארמניה העבירה לכאורה כוחות כורדים מסוריה לשטח נגורנו-קרבאך במטרה לתקוף את אזרבייג’ן. כמו כן, לאחרונה נערך תרגיל משותף לצבא טורקיה וצבא אזרבייג’ן במובלעת האזרית של נחצ’יבאן, ומאז הכוחות הטורקיים נשארו במובלעת שמנותקת מאזרבייג’ן.

לפני כחודשיים חלה הסלמה בסכסוך בין ארמניה לאזרבייג’ן, במה שהוגדר על ידי פרשנים כ"מלחמה ראשונה בין שתי מדינות מאז פרוץ מגפת הקורונה". עשרות חיילים משני הצדדים מתו בעימותים שנערכו אז.

BREAKING: video #4 showing Armenian ATGM teams taking on Azerbaijani armor. BMPs, tanks. pic.twitter.com/1bg83KjvNT

— 301???????? (@301_AD) September 27, 2020

Leave a Reply

Name *
Email *
Website