אחרי השבת הסוערת: יוסיף להיות קר מהרגיל, גשם לפרקים בצפון ובמרכז

אחרי שבת גשומה וסוערת במיוחד, מזג האוויר היום (ראשון) יוסיף להיות קר מהרגיל, וגשם צפוי לרדת לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, ובחרמון צפוי לרדת שלג כבד. החל משעות הצהריים הגשם במרכז ייפסק בהדרגה, אך בצפון הוא צפוי להימשך עד לשעות הלילה. עדיין קיים חשש להצפות במקומות המועדים לכך.

על פי השירות המטואורולוגי, מחר צפוי מזג האוויר להיות מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות לעונה. רוחות חזקות יוסיפו לנשב לאורך מישור החוף. ביום שלישי יהיה מעונן, עם גשם מקומי בצפון הארץ. רוחות חזקות ינשבו ברוב חלקי הארץ. ייעשה אביך בדרום וייתכן גם במרכז. הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל.

צומת חולון אחרי הסופה, 4 בינואר 2020. (צילום: עמרי גונן)

אתמול (שבת) נשמעו סופות רעמים נשמעו ברחבי הארץ וברד ירד מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. כבישים רבים הוצפו בעקבות הגשם הכבד ומאוחר יותר נחסמו לתנועה. שלג ירד בכמה יישובים בצפון רמת הגולן, בהם המועצות המקומיות בוקעאתא ומג’דל שמס, הקיבוצים מרום גולן ואורטל, וכן בהר מירון. אתר החרמון נסגר למבקרים עקב תנאי מזג האוויר הקשים.

מעיריית תל אביב נמסר כי במהלך השבת ירדו בעיר 92 מ"מ גשם, כ-20% מההיקף הממוצע בשנה. עיקר הגשם נרשם בשעות 13:00-10:30, אז ירדו כמויות של מעל 83 מ"מ. הממטרים הכבדים ביותר נרשמו במשך שעה אחת, בין 10:30 ל-11:30, אז ירדו בעיר כ-45 מ"מ. עוד נמסר כי במהלך השבת התקבלו במוקד העירוני מעל ל-1,100 פניות שירות בעקבות נזקי הגשם וכי ·עשרות צוותים של העירייה טיפלו במהלך היום בפניות שכללו פינוי תושבים, טיפול בהצפות, ניקוי קולטנים, שאיבת מים וביוב, בורות פעורים וחלקי מבנה שנפלו.

שלג ברמת הגולן, 4 בינואר 2020. (קרדיט: דבר)

מרשות המים נמסר כי במהלך סוף השבוע ירדו כמה עשרות מ"מ של גשם באזורים שונים: גליל מערבי ועליון, גוש דן, אזור גן יבנה. כתוצאה מכך התפתחו זרימות חלשות עד בינוניות בנחלים באזור זה: בנחל איילון – ספיקה של 75 מק/שנ׳, באלה גן יבנה – 45 מק/שנ. עם זאת, מערכת הגשם הזו עדיין לא השפיעה על הכנרת וקצב העלייה מעט יותר מכס"מ ליום. המפלס, נכון לעכשיו, עומד על 211.50-. עלייה של 3 ס"מ מיום חמישי בבוקר.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי למרות מזג האוויר הסוער, כ-40 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. המטיילים בחרו לצאת אל הטבע ולהנות מזרימות המים באתרי המים ובנחלים. בין האתרים הבולטים היו: בניאס וקומראן עם 1,000 מבקרים בכל אחד מהאתרים , קיסריה עם 2,000 מבקרים, מצדה עם 3,400 מבקרים ועין גדי עם 1,500מבקרים.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website