אחרי פיצוץ המו”מ: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באל על

ההסתדרות אישרה היום (חמישי) הכרזת סכסוך עבודה באל על, בעקבות דחיית ההנהלה את ההצעות מרחיקות הלכת שהציגו ההסתדרות והעובדים לטובת ייעול חברת התעופה, תוך צמצום הצורך בפיטורי עובדים. הבוקר ערכו עובדי אל על אסיפת עובדים בהשתתפות מאוד עובדי החברה, וצעדו למשרדי ההנהלה במחאה.

גונן אוסישקין, מנכ"ל חברת אל על (צילום: פלאש90)

העילות לסכסוך נוגעות למבוי סתום במו"מ במשא ומתן בין ההסתדרות וההנהלה בנוגע לצעדים שיש לנקוט בהם עקב משבר התפרצות נגיף הקורונה. למרות שכאמור נציגות העובדים הציעה צעדים משמעותיים וחסרי תקדים במסגרת המאמץ לייצוב החברה, דורשת החברה בנוסף צעדים דרקוניים שיש בהם לשנות משמעותית את מהות יחסי העבודה בחברה ומציבה אותם כתנאי הכרחי.

בהסתדרות הוסיפו כי הנהלת החברה נוהגת בחוסר תום לב מובהק, במטרה לנצל את המשבר בכדי להכניס שינויים משמעותיים שיובילו לפגיעה מן היסוד בהסכמים קיבוציים או בתהליכי עבודה, שבוצעו בהסכמה עם עובדי החברה ועם ההסתדרות במהלך השנים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פורסם על ידי ‏‎Avi Edri‎‏ ב- יום חמישי, 12 במרץ 2020

"עובדי אל על נערכים לקרב על הבית שלהם" כתב יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי בדף הפייסבוק שלו. "נספק לעובדי אל על את כל הכלים לשמור על החברה הלאומית של מדינת ישראל".

לטענת ההסתדרות, החברה התבצרה בעמדותיה ודחתה על הסף את כל הצעות הייעול שהוצגו לה על ידי ההסתדרות ומועצת העובדים, ובכללת הצעת התייעלות בשווי מיליארד דולר, תוך ויתורים כואבים מצד העובדים, לרבות הצעות חל"ת,  וזאת ללא שום תזרים כספי שהגיע מצד בעלי החברה מאז פרוץ המשבר. זאת על אף שמאז פרוץ המשבר, הובל המו"מ האינטסיבי על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עצמו, בהשתתפות יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי.​

באיגרת ששלח היום לעובדים כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין כי החברה עומדת על הצורך לפטר 1,000 מתוך כ-6,000 עובדיה, ביניהם עובדים זמניים וקבועים, לצד הפחתות שכר לבעלי השכר הגבוה ושינוי של תהליכי עבודה לצורך התייעלות. עם זאת ציין כי החברה מבקשת גם להעלות את שכרם של בעלי שכר נמוך, וטען כי הצעת ההתייעלות של ההנהלה נדחתה דווקא על ידי ההסתדרות וארגון העובדים "מתוך חוסר רצון להתמודד עם ההכרח להיפרד מעובדים שאינם חיוניים בעת זו".

"על מנת להביא את החברה לחוף מבטחים אנו מחויבים להיפרד מחברים לעבודה ולהפעיל את החברה באופן יעיל" כתב המנכ"ל והוסיף כי "סירוב לפיטורין עלול לסכן את קיומה העתידי של החברה… בנסיבות ובעוצמה של המשבר הנוכחי, לא ניתן לעבור את המשבר ללא פרידה מעובדים, עם כל הצער הרב שכולנו חשים. אני מלא כאב על אלו שנאלץ להיפרד מהם אך האחריות שלי ליתר אנשי אל על גוברת ולא אתן במשמרת שלי לסכן  את מקור פרנסתם של אלפי בתי אב".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website