איגוד לשכות המסחר: משרד הבריאות מתעכב בתשלום לספקי ציוד רפואי

"היבואנים בתחום הבריאות חויבו להגדיל מלאים, ושילמו למעלה משלושה מיליארד שקלים לספקים, אך משרד הבריאות, בתי וקופות החולים לא משלמים להם חודשים ארוכים", כך טענו נציגי איגוד לשכות המסחר בישיבה של ועדת הכספים בנושא מוסר התשלומים הממשלתי. עוד הזהירו אנשי האיגוד:"לא בטוח שיהיה מי שיזמין את הציוד במשבר הבא".

נציגי מרכז השלטון המקומי ציינו גם הם כי אין לא התבצעה הקדמת תשלומים לרשויות מצד הממשלה, דבר המונע את אפשרות הקדמת התשלומים לספקי הרשויות.

אלי ביתן, סגן החשב הכללי במשרד האוצר אמר בתגובה כי מאז תחילת המשבר הוציא האוצר ארבע הנחיות לכל חשבי משרדי הממשלה, לפיהן יש להקדים תשלומים באופן מידי. "מבחינתנו ככל שחשבונית מאושרת, ההנחיות שלנו בתקופת המשבר, היא ביצוע של תשלומים מיידים, ככל שהחשבונית מגיעה, בתוך החודש", אמר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לדבריו בדיקה שערך המשרד העלתה כי התבצעו הקדמות משמעותיות בתשלומים וירידות בדחיות בהשוואה לחודשים מקבילים בשנים עברו, ולינואר ופברואר השנה.

על טענות מרכז השלטון המקומי אמר: "אנחנו לא מבדילים בהקדמות בין רשות מקומית לבין קבלנים. ככל שחשבונית הגיעה לתשלום, והיא מאושרת, היא תבוצע".

היו"ר, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) דרש מהחשב הכללי להציג נתונים ברורים לוועדה תוך ימים: "מה שאנחנו שומעים כאן נוגד למה שקראנו אליו. נקבע דיון מעקב נוסף, אליו נבקש שתגיע יותר מוכן עם תשובות לגבי משרד הבריאות, כל מה שנאמר כאן בהקשר של רכש משרד הבריאות, והתחייבויות שיש לו מול הספקים שלו. בנוסף עם תשובות לעניין השלטון המקומי – אני מבקש לדעת מה מוסר התשלומים של הממשלה לשלטון המקומי".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website