אלופת צרפת לשעבר בהחלקה על הקרח חשפה כי נאנסה על ידי מאמנה

פרשת פגיעה מינית מסעירה את צרפת. שרה אביטבול מחליקת הקרח אשר זכתה בעבר ב- 10 באליפות צרפת, האשימה את מאמנה לשעבר ז’יל בייר באונס ופגיעה מינית בין הגילאים 15-17 בין השנים 1990-1992. בייר מצידו דחה את האשמות, אך אמר שהיו יחסים מינים ביניהם.

‘It was the first time that a man touched me’: French 10-time skating champ Sarah Abitbol claims she was raped by former coach https://t.co/1rdOhMmst9 pic.twitter.com/VUnRiTp4cr

— SportsGridUK (@Sportsgriduk) January 30, 2020

אביטבול כיום בת 44, זכתה בעברה ב-10 אליפויות צרפת, 7 מדליות באליפויות אירופה ומדלית ארד באליפות העולם בשנת 2000. אביטבול תיערה בראיון ל"לאקיף" אירועים חמורים מאוד שקרו בתקופה במהלכה אימן אותה בייר כנערה צעירה "הוא (בייר) התחיל לעשות דברים איומים שהובילו להתעללות מינית ואני נאנסתי בגיל 15"
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אביטבול היא לא היחידה שהאשימה את בייר, מחליקת קרח נוספת מצרפת טענה כי התעלל בו מינית בסוף שנות השבעים, כשהייתה בין 13 ל-14 שנים. ההאשמות הגיעו רק שבוע לאחר שמאמן הטניס הצרפתי אנדרו גדס נידון ל-18 שנות מאסר על כך שאנס ארבעה שחקנים קטינים. בנוסף באותו היום פורסם בצרפת על ידי עיתון "לאקיפ" ניהלה גם דוח נפרד על תוקפנות מינית בשחייה צרפתית בשנות השמונים, בעוד הטניסאית לשעבר איזבל דמונגוט האשימה את מאמנה רג’יס דה קמרט באונס.

כל אותם האירועים מצטרפים לחשיפה התקשורתית בעיתונות הצרפתית בסוף שנת 2019, ארגון העיתונאים לזכויות אדם בשם ‘We Report’ על פי החקירה, למעלה מ- 276 ספורטאים מ-28 ענפי ספורט שונים, רובם ילדים מתחת לגיל 15, היו קורבנות להתעללות מינית.

המאמן בן ה-62 הודה כי קיים יחסי מין עם המחליקה, אותה הוא אימן. בתגובה להאשמות שהובאו נגדו טען שפרש אחרת את מעשיו "אף על פי שהזיכרונות שלי מנסיבות מדויקות שונות משלה, אני מודע לכך בהתחשב בתפקידי ובגילה באותה תקופה, מערכות היחסים הללו היו בכל מקרה לא ראויות" אמר בייר. עם פרסום האשמות החמורות פוטר בייר מתפקידו כמנהל המקצועי של מועדון החלקת הקרח "Les Français Volants" .

« J’ai été violée à 15 ans » : deux anciennes patineuses françaises de haut niveau, dont la championne Sarah Abitbol, accusent leurs entraîneurs de viols et d'agressions sexuelles entre la fin des années 70 et les années 90 >https://t.co/LHMK5JPdoT pic.twitter.com/lJAXl2w4cg

— Le Parisien (@le_Parisien) January 29, 2020

האשמותיה של אביטבול התרחשו ביום בו יומני הספורט "לאקיפ" ניהלו דיווח ארוך על פגיעות מיניות בהחלקה לקרח, שחייה וטניס בצרפת. לפי הדיווח עיתון בעיתון שתי מחליקות קרח עבר נוספות האשימו את בייר ועוד שני מאמנים נוספים בשם ג’אן-רונלד ראקל ומיכאל לותץ בהטרדה ופגיעה מינית, כאשר הן היו קטינות.

שרת הספורט הצרפתית רוקסנה מרסינאנו לא הגיבה ישירות על המקרים הללו, אך אמרה לרדיו צרפת כי השליטה במאמנים צריכה להיות הדוקה יותר "אנחנו מדברים על פדופיליה, בבירור על דברים בלתי קבילים בחברה. בספורט זה אפילו פחות מקובל מאחר והורים, בכל שנה, מפקידים את ילדיהם בביטחון מבלי לשאול את עצמם את השאלה הזו. הם צריכים להיות מסוגלים להמשיך לעשות את זה".

הפרשות האחרונות שנחשפו בצרפת, מעלות את הצורך בשינוי משמעותי בצרפת ובעולם כולו של מערכת אימון הספורט. הדברים הקשים שנחשפים מאז תחילת עידן ה-METOO מגלה את קצה הקרחון החמור של התמונה המלאה לפגיעות המיניות הרבות הקיימות בענפי הספורט השונים. כדי להתמודד עם התופעות הקשות שנחשפו מחייבים את גופי הספורט המקומים והבינלאומים לשנות את החוקים וליצור מקום בטוח יותר לכל מי שעוסק בספורט.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website