“אם מישהו יעבור ליד בית הרב, נהרוג אותו”: איומים ברצח על משתתפי מצעד הגאווה במצפה רמון

מצעד הגאווה במצפה רמון (צילום ארכיון: נועם אמיר)

תושב מצפה רמון הגיש אמש (רביעי) תלונה במשטרה לאחר שנאמר לו: "אין לנו מה להפסיד, אם מישהו יעבור ליד בית הרב, נהרוג אותו". האיום הושמע על ידי תושבים שמתנגדים לקיום מצעד הגאווה שיתקיים מחר (שישי) ביישוב, ופועלים לסכל אותו. אתמול (רביעי) אישר בג"ץ את מסלול המצעד לאחר שהמשטרה הסירה את התנגדותה, והוא יעבור בלב היישוב הדרומי.

קהילת הלהט"ב במצפה רמון נמצאת בשבועות האחרונים תחת מתקפה כשמחולקים נגדה פלייארים, מרוססים כתובות נאצה ומתקבלים איומים של ממש ברשתות החברתיות. מאז שעות הלילה ההסתה ברחובות עלתה מדרגה: שלטים, פלאיירים, ואיום ממשי לרצח. במקביל מתארגנים עשרות אוטובוסים להפגנת הנגד, בחסות ראש ישיבת הר המור, הרב צבי טאו.

מארגני המצעד הודיעו שלא ייכנעו: "איום ברצח, תליית שלטים מאיימים, חלוקת מאות פלאיירים, אנחנו עוברים מסע חסר תקדים של הכפשה. לא ניכנע לקיצוניים. אנחנו חלק מהמקום הזה, נולדנו כאן ונצעד בליבו, גאים וחופשיים."

המתנגדים למצעד מתכוונים לקיים הפגנת מחאה בכיכר שבה יעבור גם המצעד עצמו, באותה השעה בדיוק. בתחילה הודיעה המשטרה למארגני המצעד על ההפגנה, אך לאחר שיחה עם מיכל רומי, אחת ממארגנות המצעד, אמר מפקד משטרת מצפה רמון שמסלול ההפגנה טרם אושר. למרות זאת, המתנגדים כבר פרסמו את ההפגנה.

מצעד הגאווה הראשון במצפה רמון התקיים בשנה שעברה, במחאה על התנגדות ראש המועצה המקומית, רוני מרום, לקבלת תקציב לקהילה הגאה מהמשרד לשוויון חברתי. לאחר פרסום התנגדותו של מרום, הוא פרסם מכתב בו הסביר שאין קהילה גאה ואין דגל גאווה. במקביל, ראש הישיבה במצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, תועד כשהוא מסית נגד קהילת הלהט"ב וקורא: "לא להתבייש! לקחת אומץ! איפה שאתה עובד, תגיד – להט"בים הביתה! הומואים הביתה! זה רשע רשע רשע ועוד רשע!".

רומי אומרת ל’דבר’ שהמאבק על המצעד מסמל את הזכות לחיות כלהט"ב גם ביישובי הפריפריה. "מדינת ישראל היא לא רק מדינת תל אביב. כשבמרכז הארץ מקבלים תקציבים ותמיכה מכל הארגונים וגם המותגים, אנחנו במצפה רמון ממשיכים להילחם על הזכות הבסיסית שלנו, שוויון בין בני ובנות האדם. להיות מי שאנחנו בבית שלנו, במצפה רמון."

לדברי רומי, "אני מודה לשופטים על הצדק, וגם למשטרת ישראל על כך שהתפכחה ומצאה את הדרך לשמור על הזכויות של כל תושבי מצפה רמון, יחד. מקווה לראות את קהילת הלה"טבים, וקהילת מצפה רמון כולה במצעד. אם לא נעמוד על הנגב, לא תעמוד תל אביב."

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website