אסיפת חירום בסלקום על רקע האיום בפיטורים: “לא נהסס להשבית”

אסיפת חירום במטה “סלקום” בנתניה: מאות מעובדי החברה נטשו את העמדות והמשרדים ומתכנסים בלובי החברה, וזאת על רקע איום ההנהלה לפטר 250 מעובדי החברה. יו״ר הועד מיה יניב: ״לא נהסס להשבית את החברה״.

יו״ר הועד מיה יניב אמרה באסיפת החירום ״ מי שחושב שהוא יכול לחתום על הסכם ואז להתנער ממנו בהינף יד אחרי כמה חודשים בלבד טועה ומטעה. בשבועות האחרונים פעלתי לילות כימים כדי לגבש חלופות אשר ישפרו בוודאות את מאזנה הפיננסי של סלקום אך כולן נדחו על ידי המנכ״ל".

עוד אומרת יניב ״ אם הנהלת סלקום רוצה מלחמה, אני יכולה להבטיח לה כי היא תמצא מולה אלפי עובדים נחושים אשר לא יהססו להשבית את החברה, על כלל שירותיה עד שמנכ״ל סלקום יחזור בו מהצעד השפל בו הוא נקט אתמול ״

במכתב לעובדים הודיע אתמול מנכ"ל סלקום ניר שטרן כי בכוונתו לפטר 250 עובדים, כ-5% מכוח האדם בחברה. שטרן שם את ההסכם הקיבוצי בחברה על הכוונת, הסכם שנחתם לפני כחצי שנה בלבד. לטענתו ערכה הנהלת החברה דיאלוג עם יו"ר ועד העובדים בניסיון למצוא פתרונות חלופיים לתכנית הפיטורין, אך זה לא הביא להסכמות. "משלא הגענו להסכמות עם יו"ר הוועד, לא נותרה בידי ברירה אלא לפעול בהתאם למנגנון הקבוע בהסכם הקיבוצי ולהודיע על תכנית התייעלות לקיצוץ כ-5% ממצבת כוח האדם בחברה".

עובדי סלקום התאגדו במהלך שנת 2013, לאחר שורה ארוכה של גלי פיטורין בחברה. אלו התעצמו מדי שנה, לאחר רפורמת כחלון בשוק הסלולר. יניב, יו"ר הועד הנוכחי הייתה אז מובילת ההתארגנות, שבעקבותיה נחתמו בחברה שני הסכמים קיבוציים, הכוללים לצד שיפור התנאים הכלכליים גם מנגנונים להגנת ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website