“אפשר ללמוד מההיסטוריה העתיקה, מאחר ששני דברים לא השתנו: הגיאוגרפיה והטבע האנושי”

סטפן כהן | 44 | ירושלים | מדריך סיורים ומייעץ כעצמאי בתחום גיאו-אסטרטגיה וביטחון לאומי

עליתי בשנת 95′ כשהייתי בן 19, מהעיר דיז’ון שצרפת. במהלך השירות הצבאי, כקצין קישור לכוחות זרים, נחשפתי למציאות הגיאו אסטרטגית באזור. הבנתי שזה דבר שמאוד עניין אותי – להבין כיצד זה משפיע עלינו, ועל החיים שלנו בסופו של דבר.

אני עורך סיורים בנקודות תצפית למשלחות זרות, דיפלומטים, אנשי ביטחון ישראלים וזרים, ולתיירים שמתעניינים בגיאו אסטרטגיה. אני מסביר מה קורה מעבר לגבולות, את ההקשר האזורי-אסטרטגי. כשאני מדבר עם אנשים בסיורים או במהלך ייעוץ, חשוב לי להסביר שאפשר ללמוד מההיסטוריה העתיקה, מאחר ששני דברים לא השתנו, הגיאוגרפיה והטבע האנושי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יש פרנסה אבל זה לא מספיק. לפני זה עבדתי בארגונים שונים והייתי מרוויח יותר, אבל למדתי שלא הכל זה כסף וחשוב לי גם ליהנות ממה שאני עושה. זה לא רק עבודה זה גם תחביב ותשוקה למקום, להיסטוריה.

כדי להסביר את ההיסטוריה של הזירה הצפונית למשל, אני לא חוזר אחורה בזמן לתקופות מלחמות ‘יום כיפור’ או ‘ששת הימים’, אלא הולך אחורה בזמן למרחק של 800 אלף שנה. פה באזור תמיד היו את אימפריות הצפון נגד אימפריות הדרום, והן כולן תמיד עברו דרך ארץ ישראל. גם היום אפשר לראות את איראן יחד עם אסד וחיזבאללה מצפון ומדרום לראות את מצרים, סעודיה, ירדן וישראל באותו צד.

היו לי חיים טובים מאוד בצרפת, יותר קלים ופשוטים. אנשים שואלים אותי בשביל מה אני צריך את הכאב ראש הזה. פה בישראל יש לי תחושה של שליחות ושייכות, תחושה של משהו יותר גדול בחוויה שאני חווה בעם היהודי. זה לא רק עניין של מרחב פיזי אלא גם היסטוריה ארוכה מאוד.​ כשאתה גר במדינה כמו צרפת, בכדי להגיע לארץ, אתה צריך משהו שידחה אותך משם ובמקביל שימשוך לארץ והמניע שלי היה הציונות.

יש שני סוגי אדם בעולם – אברהם ואודיסאוס. אברהם עזב את ארץ שנער כדי להגיע לארץ המובטחת, אנשים כמוהו הולכים בדרך שאין חזרה ממנה. אנשים כמו אודיסאוס (מגיבורי האילידה של הומורוס, ש.נ.) הם אלה שיוצאים להרפתקה, ורואים את העולם הגדול, אבל בסופו של דבר חוזרים הביתה. לכל אדם יש את האופי שלו, ויש את אלה שהם יותר אברהם ויש את אלה שהם יותר אודיסאוס. אני בין לבין. מצד אחד הגעתי לארץ המובטחת, מצד שני – זה נכון לכל עולה חדש, אחרי כמה שנים פיתחתי נוסטלגיה למולדת ממנה באתי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website