ארגון שחקני הכדורגל: “הקפיאו את מכסת הזרים בליגות המקצועניות”

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל פנה היום (ב’) בדרישה להקפיא את מכסת הזרים בליגות המקצועניות, לשר הפנים אריה דרעי, שרת הספורט מירי רגב, שר האוצר משה כחלון וכן ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, ויו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון.

במכתב במכתב, שנשלח באמצעות משרד עורכי הדין ש’ הורביץ ושות’, תוקף הארגון את אופן הבאת השחקנים הזרים לליגות המקצועניות. "הדגשנו כי תחום העסקת השחקנים הזרים בכדורגל הישראלי הוא תחום פרוץ, נטול קריטריונים ונטול בקרה חיצונית על הבקשות שמגישות הקבוצות המעוניינות להעסיקם".

בנוסף, גורסים בארגון כי: "מתן הקלות מס משמעותיות לשחקנים זרים באופן גורף וחוטא למטרת החוק שנועדה לתת הטבות, כאמור, רק לשחקנים בודדים, מומחים בתחומם אשר אמורים לשדרג את הכדורגל בארץ. בפועל, ישנה בליגות הצפה של שחקנים זרים אשר ברובם אינם עולים ואף נופלים ברמתם מהשחקנים המקומיים, תוך תפיסת מקום עבודתם".

הסיבה להצפת הזרים לפי הארגון "העדר קריטריונים להבאת שחקנים זרים, כפי שקיימים במדינות אירופה, והעדפה כלכלית על רקע הטבות במס שמקבלים שחקנים זרים בלבד".

פאטוס בצ’יראי במדי מכבי נתניה (Adir Benyamini/ ויקימדיה)

מנכ"ל ארגון השחקנים, מושיקו מישאלוף: "כאשר זר שעלותו היא 100 אלף דולר עולה לקבוצה 100 אלף דולר בעוד ששחקן ישראלי במחיר דומה שלא נהנה מהטבות המס עולה לקבוצה 220 אלף דולר, ברור לכולם מדוע הליגה מוצפת בזרים על חשבון שחקנים ישראלים טובים ברמתם. העיוות הזה חייב להיפסק, ואנחנו נדאג שייפסק".

ראש חטיבת הספורט, ניר אלון: "נושא הזרים נפרץ לגמרי בשנים האחרונות. מאז שנת 2002, הוכפל מספר הזרים בכדורגל, וכל זאת ללא שום קריטריונים. הקבוצות רוכשות שחקנים זרים שעלותה נמוכה בחצי משחקנים ישראלים ברמתם. הן עושות כן בשל שיקולים כלכליים, לא מקצועיים. ישנה אפליה נגד השחקן הישראלי שפוגעת כבר בשחקני הנוער, ובכך נפגע הכדורגל הישראלי בכללותו. אנחנו מתכוונים לעצור את המגמה הזו".

בתמונה משמאל לימין: אבי איבגי, גיא חיימוב, קארין סנדל, שמעון אבוחצירה, לי פלקון, ניר אלון ועו"ד רן קידר. (ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)

הארגון דורש להקפיא את מכסת השחקנים הזרים, כפי שקיימת היום, וזאת עד להסדרה משותפת של קריטריונים להבאתם. זאת על רקע קולות הנשמעים מצד הקבוצות בדרישה להעלות את מספר הזרים בליגת העל ל-9 החל מהעונה הבאה. הארגון הודיע כי אם לא תוקפא מכסת הזרים בתוך כשבועיים, ייאלץ לשקול את צעדיו, ובכלל כך, נקיטת צעדים משפטיים מתאימים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website