ארגון שחקני הכדורגל: “נדאג לזכויות השחקנים גם במהלך משבר הקורונה”

בפגישה שנערכה הערב (רביעי) בין ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל לבין מנהלת הליגות לכדורגל נידון משבר הקורונה אשר עשוי להעמיד בסיכון את המשך קיומה של עונת הכדורגל. מנכ"ל ארגון השחקנים משה מישאלוף וראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון דנו עם יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל ארז כלפון, ומנכ"ל המנהלת ניקולס לב, ברתימת כל הגורמים המעורבים להצלת ענף הכדורגל בישראל ושמירה על יציבותו הכלכלית מצד אחד, תוך צמצום הפגיעה בשחקנים מהצד השני.

הצדדים הדגישו כי בריאות השחקנים הינה ראשונה בחשיבותה וכל פעילות תיעשה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ובנוסף הסכימו על חשיבות סיום עונת המשחקים 2019/20, גם אם הדבר יצריך משחקים במהלך חודשי הקיץ, בכדי למנוע פגיעה כלכלית קשה אף יותר בכדורגל הישראלי.

???? סיכום פגישת הארגון עם ראשי המנהלת:
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

1. בפגישה שנערכה היום בין ארגון שחקני הכדורגל לבין מנהלת הליגות לכדורגל נידון המשבר הקשה אשר עשוי להעמיד בסיכון את המשך קיומו של הכדורגל המקצועני בישראל. pic.twitter.com/8bUhAhdFBN

— ארגון שחקני הכדורגל (@IFPO_official) March 18, 2020

הצדדים הדגישו כי כמו כל הגורמים במשק, כך גם שחקני הכדורגל, יידרשו לוותר על חלק משכרם וזאת תוך מיצוי זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי, תוך שאיפה שלא לפגוע בשחקני הכדורגל אשר אינם משתכרים בסכומים גבוהים ותוך שמירה על זכויות אבדן כושר העבודה של השחקנים.

מנכ"ל ארגון השחקנים משה מישאלוף אמר לאחר הפגישה: ״במסגרת הוראות משרד הבריאות, נחל כבר מחר בסבב שיחות עם כל הקפטנים של קבוצות ליגת הבורסה לניירות ערך והליגה הלאומית על מנת לאפשר את המשך קיום הכדורגל בישראל". ראש חטיבת הספורט ניר אלון: ״עולם הספורט כולו הולך לקראת שינוי רדיקאלי. אני בטוח שהקבוצות והשחקנים ישכילו להגיע לעמק השווה ולפעול ביחד כדי לשמור על הכדורגל בישראל".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: ״אני רואה חשיבות רבה בכך שהשחקנים יתנו כתף לבעלי הקבוצות, הכורעים תחת הנטל הכלכלי, במאמץ לסיוע במציאת פתרונות למשבר הכלכלי הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי".

מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף (צילום: יאיר צוקר)

הפגישה נערכה לאחר שמוקדם יותר, הודיע ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל על שורה של צעדים להתמודדות עם המשבר בו מצוי הענף. במכתב ששלחו, מבטיחים בארגון "נדאג לזכויות שחקני הכדורגל גם במהלך התפרצות נגיף הקורונה".

בארגון הודיעו כי גיבשו צוות חירום, אליו צורפו משפטנים מומחים מתחום דיני העבודה. "התנהלות חלק מהנהלות הקבוצות בימים האחרונים כלפי השחקנים, הנה דורסנית ולא מכבדת" כתבו "במידה שתימשך, השחקנים לא יהססו לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם". בארגון הדגישו כי "את הדיונים בנושא יש לקיים בשיחות מסודרות ומכבדות אל מול ארגון השחקנים היציג, ולא באמצעות הודעות לתקשורת ופניות חד צדדיות לשחקנים, כפי שראינו כמותן בימים האחרונים".

עוד אמרו בארגון "פנינו לא למאבק אלא לפתרון מכובד ומוסכם, אך אם נדרש למאבק, כך יהיה. אנחנו מצפים מכל הגורמים בענף לכבד את השחקנים, כפי שהשחקנים מכבדים את כלל הגורמים. אנו תקווה שנוכל להגיע להסכמות מכבדות, מתוך אחריות, ולצלוח יחדיו את משבר הקורונה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website