ארה”ב: חבילת הסיוע הגדולה בהיסטוריה ומענק לכל האזרחים

הכלכלה הגדולה בעולם אישרה בסוף השבוע את התכנית הכלכלית שלה להתמודדות עם משבר הקורונה, שהוכרזה בתור תכנית החילוץ הגדולה ביותר בהיסטוריה. התכנית מכילה כמה מרכיבים חדשניים, ביניהם צ’קים שישלחו למיליוני משפחות ומענקים מותנים לעסקים שלא יפטרו עובדים. התכנית שאושרה בסנט כמעט ועוכבה על ידי תומס מסי, חבר קונגרס רפובליקני ליברטיאן מקנטאקי, שביקר אותה על בשבוע שעבר על "שומנים עודפים" שיש בה. מסי זכה לביקורת קשה מכל הכיוונים, כולל מתקפת ציוצים מטראמפ עצמו.

השורה התחתונה: חבילת סיוע תקציבי של של כטריליון וחצי דולר, שהם כ-6% תוצר.  בנוסף ארה"ב תעמיד עוד יותר מחצי טריליון דולר בצורת ערבויות, כך שסך החבילה עומד על 2 טריליון דולר. לצורך השוואה – מדובר בסכום הגדול מפי 5 מהתמ"ג השנתי של ישראל כולה.

תנאי הפתיחה: ארה"ב היא הכלכלה הגדולה בעולם, עם כ-328 מיליון תושבים. ביום רביעי שעבר כבר הגיע מספר המובטלים במדינה ל-3.3, והוא צפוי לעלות באופן משמעותי. נכון לעכשיו, מספר הנדבקים בארה"ב הוא הגדול ביותר בעולם עם למעלה מ-124 אלף נדבקים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

דבר ההנהגה: על חבילת החילוץ אמר הנשיא טראמפ שארה"ב "תלך על זה בגדול" כדי להציל עסקים אמריקאים. "אישרתי את תכנית החילוץ הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב" אמר טראמפ. "התכנית תעניק את הסיוע הנחוץ למשפחות, העובדים והעסקים, וזאת המטרה שלה". אגב, בהצעה נקבע כי עסקיו של טראמפ ובני משפחתו (כמו גם שאר צמרת הממשל) לא יוכלו ליהנות מהתכנית.

לטובת השכירים והמובטלים:  כדי לדאוג לזה שאזרחי ארה"ב יוכלו להמשיך לעמוד בהוצאותיהם, חבילת החילוץ של טראמפ כוללת הרחבה של הזכאים לדמי אבטלה. במסגרת החבילה דמי האבטלה יגדלו ב-600 דולר בשבוע. החבילה תממן דמי אבטלה גם לעצמאיים, ולמי שמוגדר כ"מועסק באופן עצמאי", כמו נהגי אובר.

המיוחד בתכנית של טראמפ היא התשלומים הישירים לחשבונות הבנק של האזרחים. על פי התכנית, הממשל הפדרלי ישלח צ’ק על סך 1,200 דולר לכל אזרח שהכנסתו השנתית עומדת על פחות מ-75,000 דולר. כמו כן, הממשלה תיתן תוספת של 500 דולר על כל ילד במשק בית. מדובר במענק חד פעמי, אבל הממשלה תשקול להעניק תשלומים נוספים בעתיד אם המשבר יתארך.

לטובת העסקים: חבילת החילוץ מציעה עזרה נדיבה למדי לעסקים הקטנים. מלבד 10 מיליארד דולר שהוקצו למענקים לעסקים קטנים שנפגעו מהקורונה, המדינה תחלק מענקים בהיקף של 350 מיליארד דולר לעסקים קטנים, בתנאי שאלו ימשיכו להעסיק את העובדים שלהם. במידה ובעל העסק מפטר עובדים הוא ידרש להחזיר את המענק בעתיד, בדומה להלוואה. לעסקים גדולים מוצעות הלוואות בסך 500 מיליארד דולר.

צעדים תזרימיים: בנוסף לצעדים אלו, הממשלה תציע ערבויות על הלוואות בהיקף של 500 מיליארד דולר לעסקים בבעיות תזרימיות.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website