ארנון בר-דוד בהפגנת עובדי אל על: “אנחנו במצב חירום, על כל הרשויות להתגייס”

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הגיע היום (ראשון) למחאת עובדי אל על שנערכה בנמל התעופה בן-גוריון, ואמר: "אנחנו במצב חירום. אל על, החברה שאזרחי המדינה, העובדים וההסתדרות כל כך אוהבים, עומדת בפני קריסה ולאף אחד לא אכפת. אי אפשר לתאר את מצב התעופה בישראל בלעדיה".

בר-דוד אמר את הדברים על רקע הצהרת הנהלת החברה ביום חמישי כי בכוונתה לפטר 1,000 מתוך 6,000 העובדים המועסקים בחברה. בימים האחרונים פתחו בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בדיונים מרתוניים עם הנהלת החברה ועם ועד העובדים, במסגרתם עושים הצוותים את המיטב על מנת לצמצם את הפגיעה בעובדים ובזכויותיהם ותוך דאגה ליציבות החברה.

(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

"כשיש מצב חירום צריך להתייחס אליו ככזה. אני מצפה שכל הרשויות במדינת ישראל יעזרו לאל על וימנעו את קריסתה ואת קריסת שאר החברות הישראליות, ישראייר וארקיע. אני הולך להנחות את כל הוועדים של ההסתדרות לטוס מעתה רק עם חברות התעופה הישראליות – זה הזמן להראות חוסן ולכידות", הוסיף יו"ר ההסתדרות, וציין: "אני פונה לממשלת ישראל ולעומד בראשה – זוהי שעת חירום ויש להזרים סכום ראשוני לחברה על מנת שתוכל לעבור את התקופה. כולם צריכים להתגייס לטובת העניין, לא רק לדבר – אלא לעשות. לא צריך להקים עוד ועדה, אלא לקבל החלטות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התריע עוד בטרם החמיר משבר הקורונה, מפני מצבן של חברות התעופה הישראליות העומדות בפני אתגרים רבים. במכתב ששלח בתאריך 19 בפברואר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ ולשר התיירות יריב לוין, קרא להם בר-דוד לקיים דיון דחוף למניעת הקריסה של החברות הישראליות.

"אנחנו לא נגד תחרות אבל החברות הישראליות סובלות מנחיתות מובנית בגלל סוגיות גיאו-פוליטיות שלא קשורות בהן, והקורונה עוד מכבידה" אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ בגל"צ היום. "המדינה תסייע בשביל לראות שהחברות עוברות את המשבר עם הראש מעל המים. נעזור תזרימית" הבטיח השר, אך סייג "המדינה לא תיקח את כל האחריות, גם החברות יצטרכו לעשות צעדים לא נעימים, והמדינה תסייע במה שתוכל".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website