ארנון בר-דוד על משבר הקורונה: “לא הזמן לוועדות, אלא לרשת בטחון לתעשיות הקורסות”

"אני פונה מבמה זו למנכ"ל האוצר, לשר האוצר ולראש הממשלה: זו העת לא לדבר ולא להקים ועדות, זו העת לשים רשתות ביטחון מתחת לתעשיות הקורסות של מדינת ישראל" – אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד היום (ראשון) בהתייחסו לפגיעה בכלכלה הישראלית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במהלך אירוע יום האישה לנשים העובדות בענף הבניין אמר בר-דוד כי "על המדינה לתמוך בתעשיות הקורסות האלה, אחרת כל המדינה תקרוס ויחד איתה עשרות אלפי מפוטרים ומובטלים. יש כרגע איום גדול שקם על כלל הענפים במדינה הקשור להתפשטות מגיפת הקורונה. אנחנו מוטרדים מכך מאוד ובפרט מעתיד התעשייה שאתן ואתם מובילים".

יו"ר ההסתדרות הזהיר מהטלת סגר על הרשות הפלסטינית כדי למנוע את המחלה, מהלך שעלול לפגוע קשות בענף הבניין: "סגר על עשרות אלפי עובדים פלסטינים שבאים כל בוקר לעבודה יוביל לקריסת הענף כולו. קריסת הענף כולו, זה אומר קריסת הכלכלה במדינת ישראל".

עוד הוסיף בר-דוד: "הקורונה זה מגה אירוע. ניסו להמעיט בערכו אבל הוא ייצר לנו בעיה קשה בתיירות ובתעופה ואם לא יימצא פתרון אנחנו נראה את חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר, קורסות. זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה נתניהו כי משרד האוצר צפוי להקים קרן סיוע לחברות שנפגעות מהקורונה בסך ארבעה מיליארד שקלים.

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website