אשר פרג’ ששרף למוות את האחות טובה קררו הורשע ברצח

נגזר דינו של אשר פרג’ (79), שהצית את האחות טובה קררו (55) והורשה היום (שלישי) ברציחתה. פסק הדין נקבע בבית המשפט המחוזי בתל אביב תוך דחיית טענתו של פרג’ לאי שפיות. "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית".

שלט שנתלה בקופת חולים כללית בתל אביב לאחר רצח האחות טובה קררו ז"ל (צילום: דבר ראשון).

פרג’ הגיע ביום הרצח, לפני כשנתיים, למרפאה בחולון כשברשותו בקבוק עם דלק ומצית. במהלך בדיקה רפואית הצית הנאשם את המנוחה ורצח אותה. לפני הרצח קיבל הנאשם חיסון נגד שפעת. לטענתו לאחר החיסון נגרמו לו כאבים ובעיות רפואיות שונות, ולפיכף הוא החל להטריד ולאיים על האחות קררו. "משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי המנוחה, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות מכריה. על רקע זה גמלה בלבו ההחלטה לגרום למותה של המנוחה".

השופט הוסיף כי "בבוקר הרצח פקד הנאשם את בית הכנסת, שב לביתו ושב לקופת חולים. הוא מילא דלק. התנהגותו הייתה סדורה לאחר הרצח. הוא ניסה להגן על עצמו ולהפחית מאשמתו. תמונה זו מלמדת כי בוחן המציאות שלו לא היה לקוי לפני הרצח ולאחריו".

נופר קררו אסלן, אחת מבנותיה של המנוחה הפועלת בהתמדה להגברת הביטחון של הצוותים הרפואיים, אמרה לאחר הכרעת הדין: "חיכינו ליום הזה הרבה זמן, כמעט שנתיים שהן שנתיים ארוכות מדי עבורנו. אנחנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה, כי שום דבר, שום עונש, לא יחזיר לנו את אימא שלנו אבל המינימום שיכול לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי".

"אנחנו מרגישים שמעבר לסיפור האישי שלנו, הענישה כאן שולחת איזשהו מסר גם לכל עובדי ועובדות מערכת הבריאות שיודעים שאין סלחנות כלפי אלימות כלפיהם וגם לכל הציבור בעצם שמטופל בקופות חולים, בבתי חולים – לא הכול מותר, יש גבולות שלא חוצים. אין מקום לאלימות".

תגובת עו"ד כנרת מור מפרקליטות מחוז ת"א פלילי: "ביהמ"ש קיבל את עמדתנו וקבע כי הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח של טובה קררו ז"ל. הנאשם ביצע את הרצח בצורה אכזרית ביותר, כאשר הצית את המנוחה בעודה בחיים במהלך בדיקה רפואית. מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה מקרים של אלימות כלפי צוותים רפואיים ועושה כמיטב יכולתה להיאבק בתופעה בזויה זו. אנו נעתור להשית על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, וההולם את הנסיבות הכל כך קשות של תיק זה – מאסר עולם".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website