באב”ד לוועדת הכספים: שני מיליארד שקלים הושקעו במאבק בקורונה

עד כה הוציא האוצר שני מיליארד שקלים להתמודדות עם משבר הקורונה, סכום השווה לכ-0.14% מהתוצר, כך לפי נתונים שהציג היום (חמישי) בוועדת הכספים שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. עוד אמר באב"ד כי 1.5 מיליארד שקלים נוספו לתקציב מערכת הבריאות וחצי מיליארד שקלים נוספו לתקציבי משרדים נוספים.

בנוסף הציג באב"ד את הצפי לעלייה בהוצאות הביטוח הלאומי על דמי אבטלה, שיגיעו לכדי כ-10 מיליארד שקלים וכן צעדים להקלות תזרימיות לעסקים, לרבות דחייה של תשלומי מיסים בשווי 10 מיליארד שקלים וערבות על הלוואות מהבנקים בשווי בגובה 8 מיליארד שקלים. הצעדים שהציג המנכ"ל מסתכמים בכ-40 מיליארד שקלים, אלא שישנה מחלוקת על אופן הצגת הנתונים.

בהתייחס לדחיית התשלומים ולערבויות אמר יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי אין להחשיב את הצעדים התזרימיים בהוצאות האוצר, ואמר כי "עם כל הכבוד, אין מה להחשיב את הצעדים האלה בהוצאות, האוצר לא הוציא את הכסף הזה". עם זאת, באב"ד המשיך להתעקש להכליל את שני סוגי התמריצים בהוצאות הממשלה, "אני מתייחס גם לזה וגם לזה. אלו שני אלמנטים חשובים" אמר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בתגובה לשאלה של ח"כ איציק שמולי (עבודה) לגבי הסיוע לעצמאים ולקשישים, רמז באב"ד שבתכנית הסיוע שתוצג במהלך היום יכללו צעדים להרחבת דמי האבטלה גם לאוכלוסיות אלו. עם זאת, הוא ציין שלא יתכן שהמדינה תעניק סיוע ישיר לעסקים בדמות פיצויים או פטור ממיסים, כי הדבר עלול להביא על הממשלה משבר תזרימי. "אנחנו לא יכולים לעשות פטורים ממס כי זה עלול לגרום לקריסה במערכת המס. לכן אנחנו רק דוחים תשלומים. אם לא נתחום את הקלות המס, אנחנו עלולים להגיע למקומות שבהם החשב הכללי לא יוכל לנהל את התזרים של המדינה. אנחנו צריכים לווסת את עצמנו כמדינה כדי שלא נקרוס", אמר.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website