בברזיל מתקשים לעכל את ההפסד: “נצטרך ללמוד איך ישראל הצליחה לחסל את החלומות שלנו”

ריקרדו סטיוןעיתונאי ספורט, מסקר ב’דבר’ את משחקי גביע העולם בכדורגל

  • רסס

צרו קשר עם המערכת:

עדכון אחרון: 04.06.2023 | 13:51

  • Share via Whatsapp
  • שתפו
  • צייצו
  • open more

    • שלחו במייל
    • הדפיסו

נושאים קשורים:

"וזה אחרי שהם פספסו שני פנדלים", זאת הייתה הכותרת בערוץ הטלוויזיה הראשי בברזיל על ההפסד לנבחרת ישראל ברבע גמר גביע העולם עד גיל 20, שהצליחה "להוציא את ברזיל מהכלים". סוד הניצחון הישראלי על פי התקשורת הברזילאית הוא "הרצון העז לנצח והאמונה בעצמם. שני דברים שלברזיל לא היה".

בברזיל מנסים לחפש את הסיבות להפסד והסיבות לא חסרות. זה לא יום לא טוב, או שהברזילאים שכחו לשחק כדורגל. הדבר היחיד שאף אחד לא ציפה לו קרה, ישראל ניצחה את ברזיל עם כדורגל עדיף והרבה אופי.

"ברזיל הייתה אמורה להפסיד 2:5, אז בסך הכל יצאנו בזול", אמרה שדרית הרדיו איטאטיאיה. הרי שאם לא שני הפנדלים שפוספסו לישראל, ההפסד היה גדול יותר. בנוסף, ישראל הייתה עדיפה במספר האיומים לשער, לכן הברזילאים מתקשים להבין את העליונות הישראלית.

"מי יכול היה לצפות שיוולדו 15 שחקנים ישראלים שמשחקים כדורגל כל כך טוב"

"איך קבוצה עם מרקוס לאונרדו, שחקן הרכב בסנטוס שרומא ולאציו רבות עליו, לא היה יותר יעיל מדור תורג’מן", שאל עיתונאי ברזילאי. צלם ברזילאי אמר בסיום המשחק: "מי יכול היה לצפות שיוולדו 15 שחקנים ישראלים שמשחקים כדורגל כל כך טוב". פרשן אחר אמר: "תורג’מן עשה לברזיל את מה שהשחקנים הברזילאים היו צריכים לעשות". שניים מהשערים הישראלים כונו בברזיל "גולאסו".


שחקני ברזיל המומים אחרי השער של דור תורג’מן. "ידענו שתורג’מן שחקן חזק, אבל הוא הפתיע גם אותנו" (צילום: AP / Natasha Pisarenko)

המאמן הברזילאי רמון מנדס, אמר לאחר המשחק: "הפסדנו, אבל אסור לנו לשכוח את רוח הלחימה שלנו. אנחנו צריכים להרים את הראש וללמוד איך נבחרת כמו ישראל הצליחה לחסל את החלומות שלנו".

זה היה המשחק הקשה ביותר שלנו", הודה המאמן הברזילאי. "הם היו מאוד מוצלחים במהלכים ובמיוחד בשער השלישי שהיה ציור ממש. ידענו שתורג’מן שחקן חזק, אבל הוא הפתיע גם אותנו. יש לנו טעם מר בפה, הפסדנו נגד קבוצה שהפתיעה אותנו. לישראל הייתה יותר רוח לחימה. למדנו אותם טוב, אבל הם שמו אותנו בקשים שלא ציפינו".


רוי רביבו וג’ובאני נאבקים על הכדור במשחק רבע גמר המונדיאליטו בין ישראל וברזיל (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

השחקנים הברזילאים היו נסערים בסוף המשחק, נבחרת ישראל שיחקו לפי דעת הברזילאים "אנטי כדורגל". אנדריי סנטוס, שחקן צ’לסי, אמר לשופט בסיום המשחק: "לך תיקח חולצה של ישראל". מספר שחקנים סרבו להחליף חולצה עם השחקנים הישראלים. כובש השער השני, מתאוס נאסימנטו, אמר: "זאת הייתה הקבוצה כי לא הוגנת ששיחקתי נגדה בחיים".

השוער קאיקה היה הכי נסער מכולם: "ישראל השתמשה בשיטות שילדים משתמשים, אבל זה עבד להם. השופט היה גרוע ועזר להם". השחקנים הברזילאים יקבלו קנס מפיפ"א בגלל שלא דיברו עם העיתונאים. דובר נבחרת ברזיל התנצל בפני העיתונאים והודה שהשחקנים שבורים. 

"הגביע העולמי הסתיים"

גם מארגני הטורניר מפיפ"א היו המומים מהתוצאה. אחת המנהלות של השידורים אמרה "אחרי יציאת ארגנטינה מהגביע הרייטינג ירד, עכשיו בלי ברזיל לא נותר לרבים לצפות במשחקים". אחד המנהלים מטעם התאחדות הכדורגל העולמית אמר: "הגביע העולמי הסתיים, לא ציפינו בחלום הכי רע שגם ברזיל וגם ארגנטינה יפלו". אחר הוסיף, "ישראל הפכה להיות הסינדרלה, היא היחידה שמעניינת בטורניר. ישראל היא החדשנות בכדורגל".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website