בבריסל ממליצים: אירופה תישאר סגורה לטיסות מישראל

ב-1 ביולי מדינות האיחוד צפויות להיפתח לטיסות ממספר מוגבל של מדינות ‘בטוחות’, אך מדינת ישראל איננה נכללת ברשימה. על פי הניו יורק טיימס, מדינות האיחוד האירופי יתירו לנוסעים מרשימת מדינות שהוגדרו ככאלו שהתגברו על מגיפת הקורונה, לטוס אל תוך שטחן. מדינת ישראל, לצד ארצות הברית ורוסיה, אינן נכללות ברשימה זו, כמו גם רוב מדינות אמריקה הדרומית והמרכזית.

רשימת המדינות הבטוחות הושלמה במשרדי הנציבות האירופית בבריסל, לאחר משא ומתן ממושך בין החברות באיחוד בו נידונו תנאי הפתיחה מחדש של מדינות האיחוד למסחר ולתיירות. ההחלטה דורשת אשרור של ממשלות האיחוד כדי שתיכנס לתוקף.

נוסעים מיפן, דרום קוריאה, קנדה ואוסטרליה יוכלו לטוס למדינות האיחוד. גם מסין, אצלה התפרצה המגפה לראשונה, יורשו לטוס למדינות האיחוד, זאת בתנאי שסין תתיר לאזרחי האיחוד לטוס אליה. בנוסף אליהן מרבית המדינות בבלקן יתויגו כ’בטוחות’. רשימת המדינות אינה קבועה והיא תעודכן בהתאם למצב בלימת המגיפה במדינות השונות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

החלטות הנציבות מעניקות מתווה כללי, אך לא מחייבות את כלל המדינות החברות, שנדרשות לאשר כל אחת באמצעות ממשלתה את הפתיחה מחדש. גיבוש הרשימה נועדה להקל על מדינות האיחוד לקבוע סטנדרט משותף ולאפשר מחדש את קיומה של אמנת שנג’ן, אשר מבטיחה תנועה חופשית בין אזרחי מדינות האיחוד.

עד כה מושבתות רוב הטיסות בין ארצות הברית לאירופה, כאשר טיסות ספורות מתבצעות בעבור נוסעים חיוניים כמו דיפלומטים, אנשי רפואה, ונוסעים אשר מתאזרחים מחדש במדינות מוצאם.

עצם ההכרזה על פתיחה מחדש לא אומרת שכל המגבלות הנלוות יבוטלו. ביוון, למשל, מאפשרים לנוסעים ממדינות האיחוד להיכנס למדינה כבר כעת, אך הם מחויבים בבדיקת קורונה ובבידוד של שבועיים. יוון, ביחד עם ספרד ואיטליה הפעילו לחץ להקדים את הפתיחה מחדש, בעיקר בשל תלותן הגבוהה בענפי התיירות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website