בג”ץ העניק לממשלה ארכה נוספת להחלטה בנוגע לחוק הגיוס

בג"צ נתן היום (ראשון) ארכה נוספת לממשלת ישראל לקבלת החלטה על חוק הגיוס ואפשר לדחות אותה לתאריך ה-15.1.2019. משבר חוק הגיוס מאיים על שלמות הקואליציה ויציבות הממשלה מזה חודשים רבים. לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישת סיעת ישראל ביתנו מהקואליציה, ביקשה ממשלת ישראל לפני שבוע מבג"ץ לדחות פעם נוספת את ההחלטה בעניין חוק הגיוס בתקופה נוספת ומתוך החשש שקואליציית 61 חברי הכנסת לא תצליח להעביר את החוק.

בשנה שעברה ביטל בג"ץ בהרכב מורחב, את חוק גיוס החרדים ומאז נתן לממשלה ארכות כדי להגיע לפתרון מוסכם למתווה הגיוס החדש לצה"ל. מאז מידי כמה חודשים חוק הגיוס מהווה סלע מחלוקת קואליצונית ופעמיים בשנה האחרונה כמעט איים לפרק את הממשלה.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובת להחלטת בג"ץ כי "מצער שבג״צ לא שם סוף פסוק לסוגיה הרגישה והכואבת המלווה את המדינה מיום הקמתה. בג״ץ בהחלטתו נתן אפשרות לגרירת רגליים נוספת של ממשלת ההישרדות והפך את נושא הגיוס לבעיה של מקח וממכר פוליטי החושף את הממשלה ללחצים ומניפולציות של גורמים אנטי ציוניים".

מהתנועה לאיכות השלטון, מי שהגישה את העתירה, נמסר בתגובה: "צר לנו על שהמדינה ביקשה ארכה נוספת לביצוע פסק הדין בחוק הגיוס, ובכך הכשירה מצב שהוגדר בלתי-חוקתי, בשל פגיעה בעקרון השוויון. אנחנו מקווים שתהיה זו הפעם האחרונה שתינתן דחייה ושהמדינה תבין שעליה לפתור אחת ולתמיד את הסוגיה של שילוב תלמידי ישיבות בצה"ל".

תגובת יו״ר יש עתיד יאיר לפיד: "החלטת בג"ץ לא משנה את העובדה שנתניהו יכול היה להעביר את חוק הגיוס כבר לפני חודשים על גבי חודשים. במקום זה הוא עושה מה שהוא עושה תמיד נכנע לחרדים שוב ושוב כי כניעתו אמנותו. העיקר לשמור על הכסא שלו, הכל ממש פוליטיקה קטנה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website