בהסתדרות מוטרדים מהעלייה בתקיפת נהגים, ומאיימים בסכסוך עבודה

מקרים רבים מהתקופה האחרונה בהם נוסעים תוקפים נהגי תחבורה ציבורית, שלושה מהם רק השבוע, הביאו את יו"ר איגוד נהגי התחבורה בהסתדרות לשגר מכתב חריף למשרד התחבורה ולמנכ"לי חברות התחבורה. במכתב, לצד שורת המלצות, מתריע אדרי כי אם המצב לא ישתפר תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה.

המשטרה פרסמה היום (שלישי) כי בן 23 מצפת נעצר לאחר שתקף נהג אוטובוס בנס ציונה, ונמלט מהמקום. בנוסף, אתמול נעצר בן 14 לאחר שנהג אוטובוס בין ת"א לחולון הגיש תלונה נגד שני בני נוער שעלו לאוטובוס ותו נהג, קיללו, איימו ותקפו אותו ואף הגיבו בתוקפנות כלפי נוסעים שהעירו להם על התנהגותם. בשני המקרים החקירה נמשכת.

אני בדרך כלל לא נוהג לעשות את זה. אבל זה מקרה חריג והפעם זה כנראה נדרש. התלבטתי עם עצמי מאתמול והחלטתי שאסור לי לשתוק. אני מעלה את הסרטון הזה כדי לעשות "שיימינג" להתנהגות האיומה של הנוסע הזה. שתפו הבקשה בכל הכח כדי שהבריון האלים הזה יתבייש לצאת מהבית ולהראות את פרצופו ברחוב.>>> pic.twitter.com/xoiVNXXD9n
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) January 24, 2020

המקרה שזכה לתשומת לב תקשורתית רבה, גם בשל התערבותו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הוא של גבר שעלה לקו 190 מראשון לציון בת"א ביום חמישי האחרון, קילל, איים ושבר את משקפיו ורגלו של הנהג. הגבר הפוגע תועד על ידי נוסעים נוספים באוטובוס, אשר סבלו גם הם מטח קללות ואיומים מידיו. בתחילת השבוע התוקף הסגיר עצמו, מעצרו הוארך ושמו נאסר לפרסום בשלב זה.

אבי אדרי בכינוס מחאה של עובדי אגד במאבק על הסכם השכר (צילום: מתוך דף הפייסבוק של איגוד עובדי התחבורה).

במכתב אותו שיגר אדרי למנכ"לי חברות התחבורה הציבורית בהן מאוגדים העובדים בהסתדרות אגד, דן, מטרופולין ודן בצפון, ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, הועלו מספר פתרונות לאלימות כלפי הנהגים: הפרדה פיזית בין הנהגים לנוסעים, התקנת מצלמות באוטובוסים והתקשרות עם חברת אבטחה שתיתן מענה לנהג במהירות.

"איננו יכולים לעמוד מנגד כשהנהגים מותקפים בתדירות גבוהה, ונאלץ לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו, לרבות באמצעות הכרזת סכסוך עבודה בגלל חברות התחבורה הציבורית המיוצגות על ידנו."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website