בהצבעה החוזרת הוחלט: לא תוקם פקולטה לרפואה באריאל

בהצבעה החוזרת של הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) שהתקיימה היום (חמישי) לא אושרה התכנית להקמת הפקולטה לרפואה באריאל שבשומרון. ההצבעה החוזרת התקיימה לאחר  שעלה חשד לניגוד עניינים ודרישתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שר החינוך נפתלי בנט בתגובה: "אינני מתכוון לוותר, אילחם בקרטל האוניבסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".

רופאים בבית חולים (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90)

יו"ר הות"ת פרופ’ יפה זילברשץ ונציג הציבור שמעון יצחקי הצביעו בעד הקמת הפקולטה. פרופ’ מונא מארון, פרופ’ יוסי שיין ופרופ’ ישעיהו טלמון הצביעו נגד. כעת חוזרת ההחלטה בעניין הקמת הפקולטה ליועץ המשפטי לממשלה, שיחליט אם הצבעת הות"ת היא סופית או בגדר המלצה. כזכור אחת החברות בות"ת שהצביעה בעד הקמת הפקולטה היתה בתהליך מינוי לפרופסורית באוניברסיטת אריאל.

שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט: "יש מחסור עצום של רופאים במדינת ישראל ובכל זאת, לצערי, הקרטל של האוניברסיטאות החזקות ביותר עושה הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים של הקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטה בעיר אריאל. כפי שהם ניסו גם בעניין הבינתחומי ואז הצלחנו בבינתחומי בהרצליה, ככה גם פה. אנחנו נפעיל את כל הכלים על מנת להקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".

אוניברסיטת אריאל (צילום: Ariela1982 / ויקימדיה קומונס).

ראש מועצה מקומית אפרת ומחזיק תיק יחסי החוץ במועצת יש"ע הגיב בחריפות להחלטה שלא לאפשר הקמת פקולטה לרפואה באונ’ אריאל. "אנחנו מכבדים את החלטת היועמש אולם לצערי במקום שחברי המל"ג יפעלו להנגיש את ההשכלה הגבוהה הם בעטו בה. במקום לאפשר לעוד ועוד צעירים ללמוד רפואה ולהתמודד עם המצוקה בחרו אנשי המל"ג לדאוג רק למי שקרוב לליבם ולא למה שצריכה המדינה. למול חברי המל"ג שביקשו לתקוע מקלות בגלגלים אני תקווה שהממשלה החדשה שתקום תדע למצוא את הדרך למען כולנו שפקלוטה לרפואה תפתח באונ’ אריאל".

מאוניברסיטת אריאל נמסר: "הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל היא מהלך מרכזי בפתרון המשבר הלאומי במחסור ברופאים הלומדים בארץ. לצערנו נפלה ההחלטה היום משיקולים זרים. לימודי הרפואה יחלו כמתוכנן באוקטובר הקרוב ואנו בטוחים כי הגורמים המוסמכים לכך יתמכו במהלך חיוני וחוקי זה כדי לאפשר קידום התהליך ללא מכשולים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website