בזק בינלאומי תחזיר לעבודה את כלל העובדים, ותחלק לעובדים שוברי נופש למלונות בישראל

140 עובדי בזק בינלאומי שהוצאו לחל"ת או לחופשה, ישובו לעבודה סדירה עד ה-1 ביוני – כך קובע הסכם שנחתם היום (רביעי) בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה. עוד נקבע כי החברה תקצה סכום של 389 אלף שקלים שיחולק כמענק חד-פעמי לכל העובדים שישובו לעבודה פעילה. ההסכם שם דגש על שמירת כל תנאי ההעסקה לרבות ההיקף ושעות העבודה, בדומה למצב ערב התפרצות הקורונה.

הצדדים הסכימו כי נופש החברה המרוכז שתוכנן להתקיים השנה בחו"ל יבוטל, ובמקומו יחולקו לעובדים שוברי נופש לאחת מרשתות בתי המלון, אותם הם יוכלו לנצל באופן עצמאי, בתוך תחומי ישראל בלבד. הסכמה זו מיישמת את הנחיית יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לוועדי העובדים, לפיו יש לבצע את כל הנופשים, הכנסים, הסמינרים וההשתלמויות ב-2020-2021 רק בישראל, על מנת לחזק את ענף התיירות המקומי.

כחלק מהמהלך הסכימה נציגות העובדים להקטין את סעיף הנופש בתקציב הרווחה של החברה לשנת 2020 ב-1.4 מיליון שקל. על פי ההסכם, סכום זה או חלקים ממנו יושבו לתקציב הרווחה של החברה בשנה הבאה, בהתאם לעמידת החברה ביעדיה הכספיים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"בעת בה משבר הקורונה יצר אתגרים משמעותיים במשק הישראלי, והביא לסיכונים שילוו אותנו גם בהמשך השנה, אני שמח כי הגענו לכדי הסכם השומר על עובדינו ועל חוסנה של החברה", אמר מנכ"ל בזק בינלאומי, רן גוראון. הוא הודה לעובדי החברה "אשר עבדו ללא לאות והעניקו שירות מצוין ללקוחותינו, גם בתקופה מורכבת זו, בה מוצרינו היו חיוניים מאי פעם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חתימת ההסכם ואמר: "יחסים טובים ושיתוף פעולה בין נציגות עובדים להנהלה, הולידו גם בבזק בינלאומי התנהלות אחראית. אני מצפה שגם מקומות עבודה נוספים יראו זאת וישאפו להגיע להסכמות דומות. זוהי אחריות משותפת שמוטלת על הכתפיים של כולנו להגן על העובדים ועל פרנסתם, במקביל לניסיונות לתרום לכלכלה המקומית ולשקם את ענף התיירות הישראלי".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי אמר: "אני שמח על כך שיחד עם החברה נחזיר את אחרון העובדים שהוצאו לחל"ת בשל משבר הקורונה, עד לתחילת שבוע הבא – וגם הגענו הסדר לפיצויים בגין הנזק הכספי שנגרם להם. בבזק בינלאומי אנחנו מובילים יחד יחסי עבודה טובים, והודות לשיתוף הפעולה הזה יש לחברה ולעובדים חוסן להתמודדות עם משברים".

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא הוסיפה: "משבר הקורונה יצר לכולנו אתגרים הן ברמה האישית והן המקצועית. לכל אורך התקופה היה חשוב לנו לוודא כי זכויות העובדים שיצאו לחל"ת ישמרו, כמו גם להבטיח את חזרתם לעבודה באופן מלא. היום אני שמחה לומר כי כלל העובדים יחזרו לעבודה ואנחנו שוב חברה שלמה ומאוחדת. יצרנו פתרון שישמור על החברה וביצועיה, ועדיין ידאג לעובדים שמשקיעים את כל כולם בחברה. אני גאה בעובדים המדהימים שלנו ומודה לכל המעורבים על תהליך ענייני ומכבד".

את המו"מ להסכם ליוו פרופ’ ירון זליכה ועו"ד מיכל הראל ממשרד אורנה לין המייצגים את העובדים, מטעם ההנהלה הובל המו"מ על ידי סמנכ"ל משאבי אנוש צביקה אברמוביץ’ ולווה על ידי ועו"ד ירון לסטרל ממשרד אשר חלד המייצג את ההנהלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website