בליכוד ניסו לחשק את שרת המשפטים, היא גלגלה את הספין לפתחו של היועמ”ש

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אמש (שלישי) למכתב שנשלח אליה אמש מטעם פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב ביקשו הפרקליטים כי שקד תורה להעביר לידיהם מסמכים פנימיים שנשלחו בעבר ממשרד המשפטים אל משרד מבקר המדינה. לטענת הפרקליטים, במסמכים האלה נטען כי לא היה פסול בהתנהלות נתניהו מול אלוביץ – מה שיסייע להגנה על נתניהו החשוד בתיק 4,000 בקיום מערכת יחסים שוחדים עם אלוביץ’.

שקד התייחסה לבקשה זו אתמול בראיון לגל"צ, ואמרה כי העבירה את המכתב לידי היועמ"ש, וביקשה ממנו שיענה לו בהקדם. לדבריה: "אתמול בלילה קיבלתי את מכתבו של נתניהו. העברתי את המכתב ליועץ המשפטי לממשלה. המכתב הזה היה אמור להישלח אליו. כל אחד יודע ששר משפטים אינו מעורב בתיקים פליליים. מכיוון שהעניין הזה קשור לנושא שבחקירה, אני לא יכולה להתערב. ביקשתי מהיועמ"ש להידרש לבקשה של פרקליטי נתניהו, וביקשתי ממנו לענות להם תשובה מהירה. אני לא יכולה להתערב בדברים שקשורים להליכים פליליים או בדברים שקשורים לחקירה, זה לא בסמכות שר המשפטים. כן ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה לענות למכתבם כמה שיותר מהר".

רה"מ נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. 24 בדצמבר 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בליכוד הגיבו הערב לדבריה, וגינו את מה שכינו כ"סירובה" לבקשת נתניהו. "נדהמנו מסירובה של שרת המשפטים איילת שקד לדחות את בקשת ראש הממשלה נתניהו ולא למסור לו את מסמכי משרד המשפטים שמסייעים לו להוכיח את צדקתו", מסרו מהליכוד. "לא מדובר בחומר חקירה או חומר מסווג אלא במסמכים שנמסרו למבקר המדינה ממשרד המשפטים ושמראים שאישורי בזק-יס נעשו כדת וכדין על ידי כל הרגולטורים ללא התערבות כלשהיא של ראש הממשלה". בהמשך המכתב, קובלים בליכוד על עוד מספר בקשות של נתניהו, שנדחו מטעמים עניניים.

כזכור, השבוע דחתה ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה בפעם השנייה את בקשתו של נתניהו לגייס תרומות בסך שני מיליון שקלים עבור הגנתו המשפטית מבעלי הון. ועדת ההיתרים מתחה ביקורת על העובדה כי נתניהו מבקש לגייס תרומות אלה מבלי שמיצה את יכולותיו הכלכליות הפרטיות, ואת העובדה כי נתניהו גייס כבר 300 אלף דולר מנתן מיליקובסקי, מבלי לקבל לכך אישור.

בראיון, התייחסה שקד גם לפרסום החלטת היועמ"ש הצפויה להימסר בשבוע הקרוב, כחודש וחצי טרם מועד הבחירות, ואמרה: "אמרתי את דעתי בפומבי. לדעתי היה נכון לפרסם את זה שבוע שבועיים אחרי הכניסה לבחירות, או לחכות לאחרי הבחירות. יחד עם זאת זה נתון לשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. אכבד את ההחלטה שלו".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website