במחאה על חוסר תקצוב הולם: העובדים הסוציאליים ישביתו את ועדות ההשמה לאנשים עם מוגבלויות

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע על עיצומים במחלקות לשירותים חברתיים החל מרביעי הקרוב. במסגרת העיצומים לא ייערכו ועדות השמה חוץ ביתיות לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות. העיצומים ייערכו במחאה על הנחיה של משרד הרווחה לפיו נושא זה יעבור מטיפולו הישיר של משרד הרווחה למחלקות לשירותים חברתיים, ללא המשאבים הנדרשים וההכשרה ההכרחית לטיפול במשימה חשובה ורגישה זו.

מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר כי "אנו מכירים בנחיצותה של הרפורמה למען שיפור וטיוב עבודת המחלקות לשירותים חברתיים המצויות במשבר עמוק ומתמשך בשל היעדר תקצוב ראוי, ייבוש שירותים והפרטה לא אחראית שלהם, תנאי העסקה בלתי הולמים וסביבת עבודה לא מוגנת ומוזנחת. יחד עם זאת, מדובר בצעד חסר אחריות, רפורמה בשירותים חייבת להתקיים לצד תוספת משאבים וכוח אדם ההולמים את דרישות הרפורמה, וביצוע המשימות ברמה המקצועית ביותר, בוודאי בנושא רגיש ועדין כגון השמות חוץ ביתיות של בעלי מוגבלויות. במידה ומשרד הרווחה ימשיך במדיניותו להגברת העומסים במחלקות לשירותים חברתיים, ולאי שיתוף פעולה עימנו, צפויים צעדי עיצומים נוספים והחרפת המאבק".

בוועדות ההשמה מאותרת מסגרת הדיור המתאימה ביותר לכל אדם בעל מוגבלות אשר נמצא כי אינו יכול להישאר בביתו. כאמור, האיגוד הורה לכל העובדים הסוציאליים שלא לבצע ועדות השמה חוץ ביתיות, באשר לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות מיום רביעי ועד להודעה חדשה.

בחודש יולי הכריז איגוד העובדים הסוציאליים על סכסוך עבודה במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות עקב העומסים במחלקות, תקן שירות חדש והמשך הטלת מטלות על העובדים במחלקות, ללא התחשבות בעומס הקיים, בקושי בגיוס עובדים למילוי תקנים קיימים, שכר נמוך ולא מתגמל, לצד דרישה הולכת וגדלה לשירותי רווחה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website