במטרה למנוע מחסור בענף: שהותם של 600 עובדי חקלאות מתאילנד תוארך

שר הפנים אריה דרעי מתכוון לאשר את הארכת שהותם בישראל של 600 עובדים תאילנדים בחקלאות, מעבר לתקופה הרגילה בחוק, עקב האיסור על כניסת זרים מהמדינה מחשש להדבקה בנגיף הקורונה. הארכת השהות נועדה לתת מענה למחסור צפוי בעובדים חדשים שהיו אמורים לנחות בישראל ועובדים שנאסר עליהם לשוב לישראל מחופשה.

במכתב ששלח דרעי היום (ראשון) לשר האוצר משה כחלון ולשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, ביקש דרעי את הסכמתם להארכה בשלושה חודשים של אשרת השהייה והעבודה של העובדים התאילנדים, שסיימו את תקופת השהיה שהותרה להם בישראל – חמש שנים ושלושה חודשים.

חקלאות בארץ. (ענת חרמוני/פלאש90)

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והתרחבותו למדינות נוספות, הוציא בשבוע שעבר שר הפנים דרעי צווים למניעת כניסה של זרים אשר שהו בתאילנד. בעקבות צווים אלה הופסקה הגעתם של מאות עובדים חדשים מתאילנד לענף החקלאות ונמנעה חזרתם של 365 עובדים שנסעו לחופשה וטרם חזרו. לדברי דרעי, הארכת שהותו של כל עובד  העומד בתנאים הנ"ל תעשה בידי משרד הפנים, לאחר בדיקה פרטנית בעקבות פניה מחקלאי בעת היתר העסקה פנוי ובתוקף להעסיק את העובד.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בנוסף, במטרה למנוע מחסור בעובדים בענף הבניין, לפני כשבועיים אישרה הממשלה להאריך את שהותם בישראל של כ-1000 עובדי בניין מסין. העובדים הסינים היו אמורים לשוב למולדתם, ובמקומם אמורים היו להגיע עובדים חדשים מסין, ובעקבות ההחלטה  העובדים נשארו בישראל עד חודש מאי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website