בן 21 מבית”ר עילית נהרג בתאונת עבודה בשיפוץ בית פרטי בעפולה

חיים יעקב סין שלום, עובד כבן 21 מבית"ר עילית, נהרג בהתמוטטות תיקרה בבית במהלך עבודות שיפוצים בבניין דירות ברחוב צבי פנקס בעפולה.

חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו פעולות החייאה ופינו את העובד לבית החולים העמק בעפולה, אך הוא הגיע ללא סימני חיים וצוות המחלקה לרפואה דחופה נאלץ לקבוע את מותו. זהו העובד ה-42 שנהרג בתאונות עבודה מאז תחילת השנה וה-24 בעבודות המוגדרות בתחום ענף הבניין.

אתר התאונה הקטלנית (צילום:משרד העבודה והרווחה)

אתר התאונה הקטלנית (צילום:משרד העבודה והרווחה)

חובשי רפואת חירום במד"א אלעד כהן וחן יסניץ, סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו אל הפועל שנלכד תחת חלקי בטון שקרסו מהתקרה. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב ממערכתית קשה. יחד עם הפועלים חילצנו אותו והתחלנו להעניק לו טיפול רפואי מתקדם שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"מדובר בעבודה לא מקצועית בעליל בבית פרטי שבוצעה  ללא כל אישור והיתר" מסר לדבר ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה, מפקח עבודה ראשי חזי שוורצמן. "המינהל יבוא בדברים עם הרשות המקומיות בנושא אתרים מסוג זה".

"בענף השיפוצים ישנה תופעה רחבה מאוד של קבלנים שמבצעים עבודות שיפוץ  נרחבות, לעיתים תוך התעסקות ברכיבי קונסטרוקציה של המבנה וזאת מבלי שיש להם רישיון קבלן כנדרש בחוק" מסר עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, והוסיף כי תאונות מסוג זה של קריסת חלקי בטון מתקרה במהלך עבודות שיפוץ הם מסוג התאונות שניתן למנוע בעבדוה נכונה ומקצועית.

"בשל ריבוי התאונות בתחום השיפוצים בבתים פרטיים,  אנו קוראים לכל בעלי הבתים הפרטיים המשפצים להקפיד בטרם מסירת העבודה לקבלן שיפוצים, לדרוש לראות תעודת קבלן רשום על שם מבצע העבודה,  ולדרוש אישור קיום ביטוחי מחברת ביטוח שאכן קיים כיסוי ביטוחי לעבודות השיפוץ. במקרה של העדר כיסוי ביטוחי ופגיעת עובד חשוף בעל הבית לתביעות במיליוני שקלים, כך שבסופו של דבר הזול עלול להתגלות כיקר מאוד".

מלבד התאונה הקטלנית ארעו היום 3 תאונות נוספות. עובד כבן 25 נפצע היום במהלך עבודתו עם מסור דיסק באתר בניה ברחוב יהודה המכבי במודיעין מכבים רעות. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומה במצב בינוני עם חבלה בידיו. עובד כבן 21 נפל מגובה במהלך עבודתו במעלה אדומים ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב בינוני עם חבלות בגב ובידיים. כמו כן, עובד כבן 40 נפגע מחפץ כבד שנפל באתר בניה ברחוב אריאל שרון בנתיבות, הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש.

אמש נפצע עובד כבן 55 אשר נפל מגובה באתר בניה בכפר עין נקובא שבמועצה האיזורית מטה יהודה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם חבלות בגב ובגפיים.

במהלך יום הכיפורים (שני) נפצע עובד כבן 48  אשר נפל מגובה 4 מטרים באתר בניה ביישוב מסעדה. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website