בני הנוער דורשים משר הבריאות: “אל תבטל את מחנות הקיץ”

מאות בני נוער דורשים לא לבטל את מחנות הקיץ "עדיף שבני הנוער יהיו בחוץ במחנה מאשר ברחובות". זאת בתגובה לכך, שמנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופ’ חזי לוי, הצהיר הבוקר (חמישי) שמחנות הקיץ לא יתקיימו השנה בשום מתווה וכל פעילויות הקיץ במתנ"סים, בתנועות וארגוני הנוער, וכמו כן גם מסגרות הפרטיות, יכונסו אל תך מבני פעילות קבועים ביישובים עם אפשרות מצומצמת לפעילות חוץ חד או דו-יומית.

"נתיר קייטנות בשלב זה אבל את מחנות הקיץ לא ניפתח. לגבי אירועים של עד 250 אנשים – יש צורך באכיפה מגוברת" אמר לוי הבוקר לחדשות רשת ב’ ובכך חזר על הוראת משרד הבריאות על מתווה הקייטנות שלא התירו את הפעלתן של מחנות הקיץ, ובינהן סמינרי ההדרכה והפעלות הילדים, כבר מלפני שלושה שבועות.

פרופ’ חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)

 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"שלושה חודשים נשארנו בבתים מול מסכים, סגרו לנו את תנועת הנוער ובלי שום פעילות ספורטיבית מחוץ לבתים" נכתב במכתב שנשלח לשר הבריאות, ח"כ יולי אדלשטיין, על ידי קבוצת חניכי תנועות הנוער. "שום פעילות ספורטיבית מחוץ לבתים. פעילויות הקיץ הם האוויר לנשימה שהנוער הישראלי חיכה לו, אנחנו מבקשים, אל תקחו לנו את הקיץ ותשאירו את בני הנוער הישראלים ברחובות בחופש".

"אין סיבה שהילדים יישארו רק ברחובות או בקניונים במהלך הקיץ"

נציגי הארגונים המפעילים מחנות קיץ במסגרות ציבוריות ופרטיות, מעריכים כי מדובר בפגיעה של עשרות מיליוני שקלים. "האבסורד הוא שבעוד שאכסניות ובתי מלון בהן לנים בני נוער, טיולי משרד החינוך עד 50 משתתפים עם לינה ומסגרות עם לינה באכסניות יש אישור הפעלה – לקייטנות עם לינה, לסמינרי הדרכה, להכשרות קיץ או לטיולים ארוכים – עדיין אין מענה".

המרכז האמריקאי למניעת הפצת מחלות פרסם אמש מסמך מקיף הקורא לאפשר פתיחה של מחנות קיץ, וזאת תחת שמירה קפדנית של נהלי היגיינה והוראות בידוד מחייבות במידה ויתגלה נדבק.

לטענת בני הנוער ורכזי הפעילות, מחנות הקיץ בישראל עומדים בכל הנחיות משרד הבריאות, ויש יכולות לקיים מחנות ואירועים בתוך מסגרת הרמטית, לפי כל ההנחיות, וכן, יצירת נוהל בידוד ואף סגירת מחנה במידה ויש הדבקה. "ניתן למצוא פתרון, שידברו עם רכזי החינוך בשטח" מספר דרור ראשוני, רכז פעילות והדרכות נוער מירושלים "כמו שידעו לסגור ולפתוח את בתי הספר, כמו גם לחלק או לפצל לכדי הצורך – ככה יכולים לעשות עם המחנות, אין סיבה שהילדים יישארו רק ברחובות או בקניונים במהלך הקיץ".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website