בעקבות משבר הקורונה: ירידה במדד המשולב, לראשונה מ-2012

המדד המשולב ירד בחודש מרץ ב-0.06%, ירידה מאז ראשונה מאז משבר החובות באיחוד האירופי ב-2012, כך הודיע היום (שלישי) בנק ישראל. על פי ההודעה, הירידה במדד נגרמה מהחמרת משבר הקורונה בחודש מרץ, שהביאה להשבתת חלק ניכר מפעילותו של המשק, לירידות חדות ביצוא הסחורות, ביבוא מוצרי צריכה ובשיעור המשרות הפנויות.

בגלל שהוא מבוסס על מגוון רחב של נתונים, ירידות במדד המשולב נרשמות, בדרך כלל, רק כשמרבית הנתונים שהוא בוחן נמצאים במגמת צניחה, ולכן הן עלולות לבשר על משבר כלכלי חמור. על אף הירידה הקלה במדד בחודש מרץ, הוא מייצג למעשה את היקף הפגיעה של הקורונה בכלכלה הראלית. הפגיעה הקשה ביותר נרשמה ביצוא הסחורות, שנפלו בחודש מרץ ב-21.9%. גם יבוא מוצרי הצריכה נפגע, וירד ב-3.8%.

המדד המשולב הוא כלי דרכו מודד בנק ישראל את ההתפתחויות בכלכלה הראלית,  והוא מחושב על סמך עשרה אינדיקטורים שונים: מדד הייצור התעשייתי, מדדי הפדיון בשירותים ובמסחר, היבוא של מוצרי צריכה, היבוא של תשומות לייצור, יצוא הסחורות, יצוא השירותים, מספר משרות השכיר במגזר הפרטי, שיעור המשרות הפנויות ומספר התחלות הבנייה. שילוב הנתונים מחלקים השונים של הכלכלה, מאפשר תמונה מקיפה יחסית על מצב הפעילות הכלכלית הראלית במשק.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website