בקיבוץ רמת רחל ערכו את חגיגת שבועות המסורתית עם צוותי הדסה עין כרם

חבילות החציר וביכורי התוצרת החקלאית של קיבוץ רמת רחל עיטרו היום (חמישי) את חצר בית החולים הדסה עין כרם ולא את חצר המשק. בקיבוץ החליטו שאם מגפת הקורונה מונעת מהם לקיים את חגיגת שבועות המסורתית, שמדי שנה משתתפים בה כ-600 אורחים, הם יקיימו אותה עם הצוותים הרפואיים שנאבקים במגפה בבית החולים הסמוך.

"רצינו לתת לחג משמעות בתוך התקופה המאתגרת והעולם החדש אליו אנחנו מתרגלים", מספר אביב יניב, חבר הקיבוץ ומפיק האירוע, "אחרי חודשיים מאתגרים, שאני מקווה שהסתיימו, החלטנו להעביר להדסה את החג עם כל המסורות שאנחנו מקיימים. זו הדרך שלנו להודות לצוותים הרפואיים, להביא את הקיבוץ אליהם ולספק להם כמה רגעים של אתנחתא."

מסיבת חג השבועות המשותפת של חברי וילדי קיבוץ רמת רחל עם צוותי הרפואיים של הדסה (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

להקת המחול של רמת רחל רוקדת לצלילי ‘שיבולת בשדה’ (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

ילדי קבוצת ‘דובדבן’ מרמת רחל עם פרופ’ זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

לאחר הכנות שנמשכו מספר שבועות, הביא טנדר מהקיבוץ לבית החולים את כל חבילות החציר והתבואה החקלאית של רמת רחל. ילדי הקיבוץ קבוצת ‘דובדבן’ שהשתתפה בהפקת האירוע הגיעו באוטובוס לבית החולים, וערכו הפנינג שכלל שזירות פרחים שהוכנו מראש, וטעימות מהתוצרת החקלאית של הקיבוץ. יזהר, דבוראי הקיבוץ, הסביר למשתתפים על הסגולות הבריאותיות של הדבש, ואיציק היינן הכין קוקטיילים וטעימות של ליקרים שהופקו מפירות הגדלים בקיבוץ.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בטקס המסורתי שרה חבורת הזמר של הקיבוץ, וחבורת המחול רקדה לצלילי "שיבולת בשדה". ילדי קבוצת ‘דובדבן’ ערכו תהלוכת ביכורים והכניסה את התוצרת החקלאית,  שגדלה ממש בסמוך לבית החולים – דובדבנים, תותי קיץ, אפונת שלג, חסות הידרופוניות, תפוזים, אבוקדו ושמן זית.

גם ‘תהלוכת התינוקות’ המאפיינת את טקסי שבועות בקיבוצים נערכה כהלכתה. לבמה עלו האימהות של 13 ילדי הקיבוץ שנולדו השנה, וחזרו למקום שבו באו לאוויר העולם.  לתהלוכה הצטרפו צוות מחלקת היולדות בהדסה, יחד עם יולדות וילדיהן שנולדו בבית החולים ביממות שלפני הטקס. "זו מחווה לעבודה הקשה של הבאת חיים כל יום כל השנה", אמרה אחת המשתתפות. הטקס נחתם כשילדי וחברי הקיבוץ עמדו ובמשך דקה מחאו כפיים לצוותים הרפואיים.

לדברי אביב, הקשר בין הקיבוץ לבית החולים הוא ארוך שנים. "התינוקות שלנו נולדים שם, לצערנו אנחנו גם יודעים רגעים של כאב, ובעיקר יש לנו ערבות הדדית וטיפול מסור". גם פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה, התייחס לקשר המיוחד: ״הביכורים שנולדו כאן בהדסה בשנים קודמות הם עכשיו ילדים גדולים יותר, ואנו מתבוננים בהם בנחת ובשמחה כשהם רוקדים עם סלי הטנא של הקיבוץ", אמר באירוע, "לידם ממש, התינוקות הרכים ואפילו מי שנולדו ממש בימים האחרונים, וביחד זוהי התבואה המתוקה ביותר״.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website