“בשורת הביטחון התעסוקתי”: הסכם קיבוצי ראשון ל-1,600 עובדי ביה”ח אסותא אשדוד

הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום (ראשון) בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הנהלת בית החולים ונציגות העובדים. תוקף ההסכם החדש הוא שלוש שנים והוא יחול על כ-1,600 עובדות ועובדים: אחיות ואחים, עובדי מינהל ומשק, כוחות עזר ועובדים פרא-רפואיים. ההסכם משפר את תנאי התעסוקה והרווחה של העובדים.

ההסכם מסדיר את התנאים הארגוניים של כלל העובדים, ואת התנאים הכלכליים של האחיות, כאשר הוסכם כי בתוך חצי שנה יוסדרו תנאי השכר של שאר העובדים. הוא מייצר השוואה כמעט מלאה של תנאי שכר האחיות לאלו של המגזר הציבורי, לרבות באמצעות תוספות שכר. זאת, לרבות הצמדה עתידית לכשיעודכנו תנאי השכר של האחיות למגזר הציבורי. עוד מסדיר ההסכם גם את תנאי העבודה של כלל העובדים בבית החולים, לרבות קביעת מנגנונים מוסכמים לקבלה ולסיום עבודה. כמו כן, הוא כולל מנגנון מובנה לשמירת זכויות וגובה השכר לעובדים הקיימים.

"אני נרגש להיות כאן היום, בבית החולים הציבורי של אשדוד, שנבנה לאחר שנים רבות של ציפייה מצד מאות אלפי תושבים באיזור" אמר בר-דוד במעמד החתימה, "המבנה מרשים, הציוד חדש, אך בסופו של דבר איכותו של בית החולים נמדדת בהון האנושי המקצועי והמסור אשר עובד לילות כימים, שבתות וחגים, במשך שעות ארוכות. ההסתדרות, כבית של העובדים בישראל, פעלה ותמשיך לפעול כדי לחזק את הצוותים הרפואיים, לשפר את מעמדם התעסוקתי ולדאוג לביטחונם במקומות העבודה. אנו מוקירים ומעריכים את פועלם להצלת חיי אדם. אני מודה לכל מי שנטלו חלק במשא ומתן על הסכם זה ומאחל לכולם חג חנוכה שמח."

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, נכחה אף היא באירוע ואמרה כי "כל האחים והאחיות במדינת ישראל הם חלק ממשפחה אחת חזקה ומיוחדת, ואני מברכת את ציבור האחים והאחיות באסותא אשדוד על הצטרפותם למשפחה שלנו, עם הסכם מצוין המבטיח את מעמדם ותנאי העסקתם. נמשיך לפעול יחד לחיזוק מעמד האחים והאחיות ומערכת הבריאות הציבורית."

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, הוסיף כי "אני חש תחושת גאווה וסיפוק אדיר להביא את בשורת הביטחון התעסוקתי לעובדי אסותא. זהו סיומו של מסע שהחל עם פתיחתו של בית החולים, עת צעדנו יחד עם ועד העובדים לתוך משא ומתן הוגן וענייני עם הנהלת אסותא. עובדי אסותא עושים עבודת קודש בהצלה וביצירת חיים."

במעמד חתימת ההסכם נכחו גם יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות עו"ד אורי פליישמן וסגן יו"ר המרחב מאיר בן גוזי. בגיבוש ההסכם לקחו חלק מוביל יו"ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחים והאחיות שאול סקיף, עו"ד קרן קלפר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי ומזכירת איגוד מקצועי במרחב אשדוד עו"ד ג’ני שוד.

אסותא אשדוד נפתח ב-2017 והוא בית החולים הציבורי הראשון שהוקם בישראל מזה עשרות שנים. הוא נמצא בבעלות אסותא מרכזים רפואיים שבבעלות מכבי שירותי בריאות. עובדי בית החולים התאגדו בנובמבר 2017. ההסכם הקיבוצי מצטרף להסכם קיבוצי שנחתם בעבר עבור עובדי אסותא ברמת החייל תל אביב. גם עובדי אסותא חיפה, התאגדו בהסתדרות באוקטובר 2018.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website