ג’ודו: מדליית כסף לברוך שמאילוב ביום הראשון של אליפות המאסטרס

פתיחה מרשימה לנבחרת ישראל בג’ודו בטורניר המאסטרס היוקרתי בגוואנג’ו, סין, עם ישראלי ראשון על הפודיום כבר ביומה הראשון של התחרות. ברוך שמאילוב זכה במדליית הכסף במשקל 66 ק״ג, ואילו גילי כהן מנבחרת הנשים סיימה במקום במקום החמישי במשקל 52 ק״ג, לאחר שנוצחה בקרב על מדליית הארד.

שמאילוב החל את יום הקרבות בניצחון באיפון על דואנבין הסיני, בחלוף 2:12 דקות מהפתיחה. ברבע הגמר גבר הישראלי באיפון על אלוף אירופה המכהן אדריאן גומבוץ’ הסלובני לאחר 2:52 דקות מפתיחת הקרב, והמשיך בניצחון נוסף בחצי הגמר שהוכרע בניקוד הזהב אחרי קרב ארוך ועיקש מול דניאל קרגינן הברזילאי.

ברוך שמאילוב (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף בתחרות המאסטרס בגוואנג’ו, סין, 15 בדצמבר 2018 (איגוד הג’ודו בישראל)

בגמר התמודד שמיאלוב נגד ג’ושיארו מריואמה היפני, מדליסט הזהב מגראנד פרי אוסקה והנהוט. היפני נראה טוב יותר והבריק בשני תרגילים מרהיבים לקראת סיום הקרב, שהשאירו את הישראלי עם מדליית הכסף המכובדת.

במקביל להישג של שמאילוב, אכזבה לישראלי טל פליקר שמוקדם יותר נוצח בקרב הראשון בידי דניאל קרגינן הברזילאי (שהודח ע"י שמיאלוב בחצי הגמר).

הישראלית גילי כהן סיימה את האליפות במקום החמישי. היא החלה את יום הקרבות בניצחון בגולדן סקור על ריקה פופ ההונגריה בתום 8:13 דקות מהפתיחה. בסיבוב הבא, רבע הגמר, נוצחה כהן בידי אמאדין בושארד הצרפתייה באיפון, והמשיכה לבית הניחומים, שם גברה באיפון בחלוף 1:42 ד׳ על אנה פרץ בוקס הספרדיה. בקרב על הארד הפסידה הישראלית לנטליה קוזיטינה מרוסיה.

באותו המשקל (52 ק"ג) – גפן פרימו נוצחה פעמיים – ברבע הגמר לנטליה קוזיוטינה מרוסיה ובבית הניחומים לאוולין טסקופ משוויץ. בטינה טמלקובה נוצחה בסיבוב הראשון בידי שרלין ואן סניק הבלגית.

במשקל עד 48 ק"ג רשמה שירה ראשוני הישג מרשים, כשניצחה בסיבוב הראשון את האלופה האולימפית מריו, הארגנטינאית פאולה פארטו, בתום 46 שניות בלבד. ברבע הגמר היא נוצחה בידי מרוסה סטנגר הסלובנית, ובבית הניחומים נוצחה שוב לאחר שהפסידה לאירנה דולגובה הרוסיה. באותו המשקל הפסידה נועה מינצקר לאלופת העולם לשעבר, היפנית אמי קונדו ,והודחה מהמשך התחרות.

שני ג’ודאים ישראלים לא ימשיכו בתחרות – טוהר בוטבול (73 ק"ג) הודח בסיבוב הראשון לאחר שהפסיד לארתור מרגלידון הקנדי, שהעפיל לגמר התחרות. ותמנע נלסון לוי (57 ק"ג) הודחה בסיבוב הראשון לאחר שהפסידה לג’סיקה קלימקיאת הקנדית.

יו"ר איגוד הג’ודו משה פונטי: ״הנבחרות שלנו ממשיכות באותו קו של השנים האחרונות, קו של עלייה, של השגיות והתמדה גם כשהולך וגם כשפחות הולך. להגיע למקום השני בטורניר המאסטרס, טורניר בו משתתפים הטופ, זה הישג מדהים. גם ברוך וגם גילי כהן שנוצחה בקרב על הארד, הפגינו יכולת מעולה. אנחנו עם הפנים לגרנד פרי שייערך בתל אביב בעוד כחודש וחצי, ואני בטוח שכל מי שיגיע לגרנד פרי ת״א יזכה לחוויה אדירה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website