גופותיהם של 3 עריריים נמצאו בבתיהם זמן רב אחרי מותם

גופותיהם של שלושה קשישים עריריים נצמאו אתמול (חמישי) בבתיהם ימים רבים לאחר שהלכו לעולמם. בשעות הצהריים נמצאה גופתה של אישה בת 70 ברחוב דוד רזיאל בחיפה, שעה מאוחר יותר הוזעקו מתנדבי זק"א לרחוב הפור בראשון לציון שם נמצאה גופתו של גבר בן 60. בלילה נמצאה גופתו של גבר בן 50 ברחוב עין נטפים באילת. כל המקרים הועברו לחקירת המשטרה.

בחיפה, שמוגדרת ‘עיר אדומה’ בארגון זק"א מוגדרת אחרי 16 מקרים שאירעו בה מתחילת השנה, נמצאה אישה בת 70 ימים רבים לאחר מותה. ״הלב נקרע, שוב נקראנו לזירה קשה מאוד", אמר ברוך קלאר מתנדב זק״א צפון שטיפל בזירה, "אישה כבת 70 המתגוררת בגפה אותרה ללא רוח חיים כשהיא במצב ריקבון מתקדם, ככל הנראה מספר שבועות לאחר מותה".

"שכן שמתגורר בסמוך סיפר שהפעם האחרונה שנראתה הייתה לפני כחודש ומאז לא ראו אותה", הוסיף, "בימים האחרונים התפשט בכל הבניין ריח נוראי בעקבותיו הזעיקו את המשטרה והכיבוי, לאחר שנכנסו לדירה אותרה המנוחה מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש. מתנדבי זק״א צפון טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה".

בתגובה להתגברות המקרים בחיפה שיתפה אמש ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, סטטוס בנושא בעמוד הפייסבוק. קליש רותם כתבה על הפעולות של העירייה והפנתה אצבע מאשימה כלפי הקורונה, מספרם הרב של העריריים בחיפה והטילה את מירב האחריות על השכנים.

"בחיפה מתגוררים עשרות אלפי אנשים בגפם", כתבה, "אם אתם מכירים קרוב משפחה, חבר או שכן שגר בגפו – אנא דרשו בשלומו, התעניינו בו. תוכלו גם להפנות את פרטיו למנהל הרווחה של העירייה כדי שנוכל לתת לו את המענה הדרוש".


מוטי בוקצין דובר זק״א: "מדובר במגפה שקטה וכואבת, העיר חיפה מובילה במקרים הקשים. אנו פונים ללב של כל אחד ואחת, אם יש לכם שכן שגר לבדו, אל תחכו לריח הנורא, תבדקו בשלומם של השכנים בכל יום כדי להציל את חייהם".

כאמור, שעה אחרי האירוע בחיפה נמצאה גופתו של גבר בן 60 בראשון לציון. בן מליחי מתנדב זק״א שפלה שטיפל בזירה: "מדובר בגבר כבן 60 שחי לבדו ונמצא ללא רוח חיים במצב ריקבון מספר ימים לאחר מותו. חבריו בעבודה חששו לחייו משלא ראו אותו מספר ימים והזעיקו את בעל הדירה ואת המשטרה למקום, בתוך הבית מצאנו את המנוח ללא רוח חיים במצב של איבוד צלם אנוש".

"כשהגענו לדירה מצאנו את הכלב של המנוח שוכב לצידו תשוש ועצוב משלא אכל גם מספר ימים", הוסיף, "הבאנו לו אוכל והזעקנו את השירות הווטרינרי בעיר שיפנו אותו לטיפול".

קרוב לשעה 21:00 נמצאה גופתו של גבר בן 50, כשהיא במצב ריקבון ברחוב עין נטפים באילת. לדברי הרב שמעון אייזנבך, מפקד זק״א בעיר, גופתו נמצאה במצב ריקבון, כשבוע אחרי מותו.

"גופתו התגלתה בעקבות ריח נורא שדלף מהדירה לחדר המדרגות", אמר אייזנבך, "השכנים הזעיקו את המשטרה והכיבוי למקום. לאחר שפתחו את הדלת מצאנו את גופת המנוח במצב של איבוד צלם אנוש".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website