גורמים המעורבים בדיונים ל’דבר’: אין הסכמה על הסכום שיוקצה להעלאת קצבאות הנכות בתקציב ההמשכי

גורמים המעורבים בדיונים לקראת אישור התוספת לתקציב ההמשכי הערב (שלישי) בישיבת הממשלה, אומרים ל’דבר’ כי אין הסכמה על הסכום שיוקצה להעלאת קצבאות הנכות. הפעימות הראשונות של ההעלאה היו בעלות של קרוב  לשני מיליארד שקלים, על פי החוק הסכום הכולל למהלך אמור לעמוד על 4.2 מיליארד שקלים.

בימים האחרונים דווח כי בכוונת הממשלה להקצות מיליארד שקלים בלבד לנושא, שיישומו מתעכב כבר קרוב לשנה. עם זאת, במשרד האוצר אמרו ל’דבר’ כי התוספת תתבצע על פי המתווה עליו התחייבה המדינה במרץ 2018, שעוגן בחוק, הכולל העלאה של 4.2 מיליארד שקלים לקצבאות בארבע פעימות עד סוף 2021.

שתי הפעימות הראשונות בוצעו במרץ 2018. באוצר טענו כי התוספת ב-2020 תתבסס על הפעימה השלישית, אך סירבו לציין מה יהיה הסכום. יצוין כי התוספת איננה חלק מבסיס התקציב, כך שבכל מקרה הממשלה תצטרך לעגן אותה בהעברת תקציב המדינה הקרוב.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עם כניסתו לתפקיד התחייב שר האוצר ישראל כ"ץ כי התוספת לקצבאות תעוגן בתקציב המדינה הקרוב וכי המתווה ייושם במלואו. לאחר ההודעה על דחיית אישור תקציב 2020 ספג כ"ץ ביקורת מארגוני הנכים, בעקבותיה התחייב כי התוספת תיכלל בתקציב המשלים.

אייל כהן מקבוצת ‘הנכים הופכים לפנתרים’ ל’דבר’: "כולנו תקווה כי סוגיית התוספת לקצבאות אכן תגיע לסיומה בכל הקשור לשנת 2020. אנו מקווים כי נוכל בעתיד להמשיך את ההדברות על מי מנוחות במשרדי הממשלה, ולא מחוץ לבתי השרים בשעות היום והלילה".

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר ‘נכה לא חצי בן אדם’: "מברך את השר, מחכה לראות את הסכום המלא והסכמה על מתווה החלוקה"​.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website