דוגמנית בזמן הקורונה: “במקצוע בו אין רשת ביטחון אני מרגישה כעת פגיעה כפליים”

האבטלה ברחבי העולם בנסיקה, ולא פוסחת גם על מקצועות שנדמים "זוהרים". מסקר חדש שערך ארגון ברית הדוגמניות בשיתוף אוניברסיטת קורנל עולה כי-20% מהדוגמניות מעידות שאין להן כרגע מספיק כסף בכדי לענות על צרכי קיום בסיסיים ושני שלישים מהדוגמניות מודאגות מהיכולת שלהן לשלם שכר דירה. עוד עולה מהסקר, שניסה להעריך את השפעת משבר הקורונה על תעשיית הדוגמנות ועל העובדות בה, כי מעל למחצית מהדוגמניות טרם קיבלו תשלום מהלקוחות או מהסוכנות דרכה הן מועסקות על עבודות שביצעו טרם המגפה. כמחצית חוששות שלא יוכלו לממן צרכים חיוניים אם לא ישיגו עבודה בשלושת החודשים הקרובים.

View this post on Instagram

דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Between 3/20 and 4/1, the Model Alliance conducted a survey to better understand the needs and concerns of models during the COVID-19 crisis. A total of 212 working models responded to the survey, which was distributed over email and social media channels. Read the full report and our call to action via the link in our bio. #fashioningaresponse

A post shared by Model Alliance (@modelallianceny) on Apr 23, 2020 at 7:02am PDT

"מכיוון שרואים אותנו כל הזמן ברשתות החברתיות, בטלוויזיה ובמגזינים, זה נדמה כאילו דוגמניות תמיד עובדות ותמיד מקבלות שכר, אבל האמת היא שזו צורת העסקה מאד לא רציפה ולא בטוחה. בתקופת הקורונה זה מאד קשה כי אנחנו עובדות בתעשייה שמראש לא היתה בה רשת ביטחון, עכשיו אני מרגישה חשופה לפגיעה כפליים", אמרה הדוגמנית פּיץ’ בשיחה עם מבצעות הסקר, והדגישה כי "אין כרגע מדיניות או רגולציה עבורנו".

View this post on Instagram

#Repost @modelallianceny Please read and watch the perspectives of models, including myself, in this report ・・・ One in five models said they did not currently have enough money to cover basic needs, and just over half said they could not cover essential needs in the event they were unable to work during the next three months. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Read our new report released today, “Fashioning a Response: Results from the Model Alliance COVID-19 Survey and a Call to Action.” Link in bio. #fashioningaresponse

A post shared by FITZ (@itsfreakingfitz) on Apr 22, 2020 at 9:22am PDT

על פי הסקר, בו השתתפו מאות דוגמניות, עולה כי רק ל-6% מהדוגמניות הייתה גישה כלשהי לחופשת מחלה או ימי חופשה, ו-7% בלבד מקבלות כרגע דמי אבטלה. לאחת מכל חמש דוגמניות אין ביטוח רפואי. בברית הדוגמניות, ארגון העוסקות בזכויות דוגמניות בעבודה, מדגישים כי יחסי העבודה בעולם הדוגמנות נחשבים לפרוצים במיוחד. מרבית הדוגמניות אינן מוגדרות כשכירות אלא כ"קבלן עצמאי", למרות שהן תלויות בסוכנות שלהן בהשגת עבודות והתשלום מתבצע לרוב גם הוא דרך הסוכנות. בארגון מציינים כי מרבית המועסקות בתעשיית הדוגמנות הן נשים, רובן צעירות שחיות רחוק מהבית, וחלקן אף תלויות בסוכנות בשביל אשרת עבודה בארה"ב.

למרות התלות הרבה בסוכנויות, מרבית הדוגמניות העידו כי הסוכנות שלהן אינה מספקת להן תמיכה או עזרה. חלקן אף העידו שהסוכנות שלהן החליטה לסגור את עצמה בתקופת הקורונה ולא טרחה להודיע להן על כך. 49% מהדוגמניות טענו כי הסוכנות שלהן חייבת להן כסף ו-55% מהדוגמניות אמרו כי עדיין לא קיבלו תשלום מלקוחות עבור עבודה שביצעו, תשלום המגיע כאמור לרוב דרך הסוכנות. רק 20% מהדוגמניות אמרו כי הן יודעות בוודאות שהסוכנות שלהן לא גובה מהן דמי סוכנות בזמן המגפה.

View this post on Instagram

Between 3/20 and 4/1, the Model Alliance conducted a survey to better understand the needs and concerns of models during the COVID-19 crisis. A total of 212 working models responded to the survey, which was distributed over email and social media channels. Read the full report and our call to action via the link in our bio. #fashioningaresponse

A post shared by Model Alliance (@modelallianceny) on Apr 23, 2020 at 7:01am PDT

עוד חושף הסקר כי-45% מהדוגמניות חוששות כי יאבדו עבודות בעתיד הקרוב, ואולי אף יסומנו כ’דוגמניות בעייתיות’, אם יידרשו שהעבודות יתבצעו באופן שיגן עליהן מהדבקות בקורונה. רבע מהדוגמניות העידו כי הן חוששות מאד כי יידרשו לעבוד גם בתנאים לא מוגנים. 15% מהמשיבות על הסקר אמרו כי גם כעת במהלך המגפה הן התבקשו לעבוד ואף לטוס כדי להשתתף בליהוק לעבודות. מבצעי הסקר מציינים בנוסף שהסקר חשף גם פערים חברתיים ובעיות בגיוון הייצוג בתעשיית האופנה, כאשר דוגמניות שחורות העידו כי הן חוששות יותר למצבן הכלכלי מאשר דוגמניות לבנות.

עם פרסום הסקר בסוף השבוע האחרון, פרסמו ברית הדוגמניות קול קורא לסוכנות הדוגמניות בעיר ניו יורק, שהיא מוקד מרכזי עבור תעשיית הדוגמנות העולמית, וכן מוקד בהתפרצות מגפת הקורונה. "ברית הדוגמניות מודאגת מאד מהיעדר המידע, המשאבים והתמיכה שהדוגמניות מקבלות מהסוכנויות שלהן במהלך המגפה. במוקד התפרצות הווירוס, דוגמניות רבות בניו יורק אינן מסוגלות לשלם עבור צרכים בסיסיים וחוששות להידבק בווירוס ללא ביטוח רפואי". עוד קוראות בברית הדוגמניות לסוכנויות להשעות את תשלומי דמי הסוכנות, להבטיח שהדוגמניות יקבלו את התשלום עבור עבודות שביצעו מהלקוחות והסוכנות, ולספק לדוגמניות תמיכה, מידע ומיגון מפני המגפה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website