דווקא בט”ו בשבט: משרד החקלאות קורא להעדיף פירות טריים על פני מיובשים

ט"ו בשבט הגיע וזהו זמן מצויין לבדוק מה קורה עם מכירות הפירות המיובשים והפיצוחים שמעבר לעובדה שמאפיינים את החג מסיבות היסטוריות שהפכו קצת לא רלוונטיות, הפכו לפריטים שכיחים ביותר על הצלחות שלנו, או ליתר דיוק, צלחות האירוח שלנו.

ממשרד החקלאות נמסר כי בשנת 2018 נמכרו פיצוחים ופירות מיובשים ברשתות השיווק בהיקף של כ-12,000 טון ובערך כספי כולל של כ-600 מיליון שקלים. לפי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד, ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית בישראל עבור פירות מיובשים עומדת על כ-60.8 שקלים כשהפירות והפיצוחים המובילים הם השקדים שבשנת 2018 היוו כ-17% מהערך הכולל של מכירות הפיצוחים, וכ-13% מכמות הפיצוחים השנתית הכוללת שנמכרה ברשתות השיווק. עוד מוצרים שנמכרו בקטגוריה היו אגוזי מלך, גרעיני חמניות, קשיו ואגוזי פקאן. תמרים מהווים כשני שליש מכמות הפירות המיובשים הנמכרת ברשתות השיווק.

פירות יבשים (Shutterstock)

בבחינה של הנתונים לאורך השנים, מכירות מוצרי השקדים והתמרים עלו באופן עקבי ומשמעותי ברשתות השיווק. בעשור האחרון, כמות השקדים הנמכרת עלתה בכ-34%, משמעותית יותר מהגידול באוכלוסייה באותה התקופה (19%). כמות התמרים הנמכרת גדלה אף היא ביותר מ-300%. מנגד, הכמות הנמכרת של שאר הפיצוחים ירדה ב-3%, והכמות של שאר הפירות המיובשים ירדה ב-28%.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

למרות מנהגי החג, שמקורם בקהילות היהודיות בגולה שרצו לאכול מפירות הארץ וזו הייתה הדרך לעשות זאת, במשרד החקלאות ממליצים לצרוך בט"ו בשבט דווקא פירות טריים, כבכל שאר ימות השנה, ולהרוויח טריות וערכים תזונתיים. בכך קוראים במשרד גם לתמוך בכלכלה המקומית ובחקלאים הישראלים שכן בניגוד לימים עברו, ובאופן מעט אבסורדי ביחס למקורות ההיסטוריים של מקומם בחג, כיום מרבית הפירות המיובשים מיובאים.

פירות יבשים (Shutterstock)

ביחס לצריכת פירות טריים (ללא ירקות) מפרסם המשרד כי ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית בישראל עומדת על כ- 148.8 שקלים והצריכה החודשית עומדת בממוצע על כ-7.9 ק"ג לנפש.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website