דיווחים על הפסקת אש החל מהבוקר, צבע אדום בעוטף עזה

לאחר יומיים של לחימה, יותר מ-400 רקטות שנורו מהרצועה לשטח ישראל ו-32 הרוגים בעזה, על פי דיווחים החלה הבוקר (חמישי) בשעה 5:30 הפסקת אש בין ישראל לג’יהאד האיסלמי. עם זאת, אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר בכמה מיישובי העוטף. בפיקוד העורף טרם שינו את ההנחיות לפיהם אין לימודים בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה.

עד לאמצע הלילה המשיכו חילופי אש אינטנסיביים בין צה"ל לארגון הג’יהאד האיסלמי. מטח כבד נורה מהרצועה ב-23:15 והפעיל התרעות צבע אדום ביישובים רבים מהעוטף ודרום השפלה, בהם שדרות, רחובות, אשדוד, גדרה, יבנה ועוד. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על פגיעה מרקטות ממטח זה, וכי שמונה אנשים טופלו – ארבעה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו בזמן ריצה למקלט, בהם תינוק בן שנה שנפל עם אימו בדרך למקלט ונחבל קלות בראשו. במהלך אתמול התמקד הירי של ארגון הטרור בעיקר ביישובים הסמוכים לרצועת עזה.

נכון לאתמול, נמסר מצה"ל כי 90% מהרקטות שכוונו למרכזי אוכלוסייה יורטו. לא דווח על נפגעים ישירות מירי הרקטות, אלא על נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

בתגובה לירי, המשיך צה"ל אתמול בתקיפות לעבר מטרות של ארגון הג’יהאד האיסלאמי תוך שהוא נמנע במוצהר מתקיפת מטרות של ארגון חמאס או תקיפות בלב ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה, זאת במטרה לא לגרור גם את החמאס לתוך סבב האלימות הנוכחי. אמש החל מאמץ מצרי להגעה לרגיעה שכלל גם נסיעה בהולה של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאנוב, לשיחות בקהיר.

ההסלמה בדרום החלה ביום שלישי בסביבות השעה 5:00 בבוקר, בעקבות חיסולו של מפקד הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא’ אבו אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים. הוא נורה כשישן במיטתו בדירת מסתור בשכונת שג’עיה בעזה, והוא ואשתו נהרגו. במקביל, דווח על ניסיון חיסול של בכיר נוסף בג’יהאד האיסלמי בסוריה, שנפצע באורח קשה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website