דימונה: עובדת סוציאלית בהיריון הותקפה באלימות על ידי מטופלת

עובדת סוציאלית בהריון מתקדם הותקפה הבוקר (חמישי) באלימות קשה על ידי מטופלת במרכז קשר בדימונה.

על פי ארגון העובדים הסוציאלים, העובדת הבחינה בכך שהמטופלת מתנהגת בצורה שמסכנת את בנה הפעוט, ביקשה ממנה להפסיק את התנהגותה וכתוצאה מכך הותקפה באלימות קשה ונאלצה להגן על בטנה ההריונית.

התוקפת (33) נעצרה על ידי המשטרה ונלקחה לחקירה. מהמשטרה נמסר כי "כל חשד לתקיפת עובדי ציבור כנותני שירות היא חמורה ומשטרת ישראל תפעל למיצוי חקירתי כנגד החשודים במעשים אלו."

עוד נמסר מארגון העובדים הסוציאליים כי מקרה זה מצטרף לעוד שני ארועים של תקיפת עובדים סוציאליים שהתרחשו השבוע בצפון הארץ. עובד סוציאלי לחוק הנוער בחיפה אויים על ידי מטופל, ובאור עקיבא מטופל איים על עובדת סוציאלית עם מברג וניסה לתקוף אותה.

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים מסרה כי "בניגוד לסיכום עימנו, אגף התקציבים במשרד האוצר טרם העביר את התקציב והתקנים הנדרשים להקמת מטה אבטחה לאומי לעובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות. לא ניתן שימרחו אותנו יותר, אנחנו דורשים להעביר את התקציב הנדרש באופן מידיי ונכונים להחריף את המאבק באלימות ככל שידרש. באחריות המדינה והרשויות המקומיות לדאוג להגנת העובדים."

ח״כ איציק שמולי, יו״ר השדולה למען העובדים הסוציאליים הגיב אף הוא למקרה האלימות הקשה ומסר כי "עם כל ההבנה לנסיבות של המטופלים, העובדים הסוציאליים לא יהיו שק החבטות של אף אחד. התקציבים שהובטחו להגנת הלשכות וגם להגדלת מספר העו"ס כדי להפחית את העומס חייבים לעבור תכף ומיד. זה לא עניין של בחירה אלא של הכרח כדי למנוע את קריסת הלשכות לשירותים חברתיים."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website