האוצר: ייתכן שההורים יצטרכו לשלם יותר על גני הילדים הפרטיים

"אנחנו לקראת סיכום עם מעונות היום המפוקחים על מענק שמגלם החזר על הוצאות קבועות שנדרשו מהם מאז פרוץ משבר הקורונה, יחד עם היערכות נדרשת לטובת חזרה לפעילות", כך אמר היום (רביעי) סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אסף וסרצוג בדיון בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה. הדברים באו אחרי שמוקדם יותר השבוע הודיעו מפעילי המעונות המפוקחים כי לא יוכלו לחדש את עבודתם ללא פיצוי מהמדינה.

לגבי הגנים הפרטיים, אמר וסרצוג כי "הם יהיו זכאים למענק גבוה מאוד, עד כ-30% מהמחזור החודשי שלהם עבור חודשים מרץ ואפריל, במסגרת מענק הסיוע לעסקים שהמדינה נותנת. הם יקבלו סיוע כמו כל שאר העסקים הפרטיים. אנחנו לא מתחילים לדבר עם כל אחד בנפרד, כי אז נצטרך לתת פתרון פרטני לכל עסק במדינת ישראל. העזרה שהעצמאים מקבלים מהאוצר היא עזרה אדירה בעשרות מיליארדי שקלים". לשאלת חברי הכנסת השיב כי "אני אומר בכנות, אני לא יכול להתחייב שההורים לא ישלמו תשלומים נוספים לגנים. אם יהיה צורך בסיוע נוסף, נבחן זאת".

יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה בתגובה: "מדוע הורים שאיבדו פרנסתם בתקופה זאת צריכים להכניס את היד לכיס ולשלם למעונות במקום המדינה? העיקר של-36 שרים ו-16 סגני שרים מצאו תקציב. חייבים להעמיד את מעונות היום והגנים בחזרה על הרגליים, כדי שהמשק כולו יחזור לתפקד ולעמוד על הרגליים". עוד הוסיפה: "נציגי הגנים הפרטיים טוענים שאתם מגבילים את המענק לעד 10% מהמחזור החודשי, ולא 30% כפי שאתם טוענים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן עדכן כי מרבית העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות שבו לעבודה סדירה, אך חלק מראשי הרשויות לא מאפשרים חזרתם והמשרד מטפל בנושא מולן. עוד דיווח כי השירותים החוץ ביתיים פועלים באופן מלא, וביקורים בבתי אבות, מוסדות לאנשים עם מוגבלות, פנימיות ילד ונוער יתאפשרו, תוך ויסות מספר המבקרים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website