הביטוח הלאומי: כ-711 אלף מובטלים יקבלו דמי אבטלה ביומיים הקרובים

הביטוח הלאומי מתחיל היום (שני) בהעברת התשלומים הראשונים של דמי האבטלה לעובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה: על פי ראש המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר, 229 אלף מובטלים צפויים לקבל את ההעברה כבר היום, 482 אלף נוספים יקבלו מחר את המקדמות שמגיעות להם עבור חודש מרץ.

הביטוח הלאומי העביר כבר דמי אבטלה בהיקף 635 מיליון שקלים, ומחר יעביר מענקים בהיקף 950 מיליון שקלים. סך הכל יעמדו התשלומים של הביטוח הלאומי על 1.6 מיליארד שקלים בחודש מרץ.

21 אלף תביעות הקצבאות המיוחדות לגילאי 67 פלוס עדיין לא עברו, ובביטוח הלאומי אומרים שינסו להעבירם לפני החג. 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לדברי שפיגלר, הביטוח הלאומי מוכן כבר להעברת המענקים לקשישים נכים וילידים, שיעברו ישירות לחשבון הבנק של משפחות בעלות ילדים. לטענתו, הביטוח הלאומי מחכה רק לסיוע תהליך החקיקה שיאשר את התשלום, "אם החקיקה הייתה מסתיימת היינו יכולים להעביר את המענקים לילדים לפני כניסת החג", אמר שפיגלר.

עו"ד מאיר שפיגלר מנכ"ל הביטוח הלאומי (צילום: מיכל פתאל)

שפיגלר התייחס לבעיית קיזוז הקצבאות, ואמר שנכון לכרגע לא קיימים נתונים לגבי הפגיעה בהכנסות כתוצאה מזה. על פי חוק הביטוח הלאומי לא ניתן לבטל את השפעת קיזוז הקצבאות, וחלק מהקצבאות יפגעו כתוצאה מקבלת דמי אבטלה. הוא הוסיף כי יש צורך בשינוי בחקיקה, והביע תמיכה בשינוי כזה.

עוד אמר כי מתוך מעל למיליון הזכאים לדמי אבטלה, רק 70 אלף היו זכאים עוד לפני משבר הקורונה. לדבריו, בעוד בשנה רגילה בתקופה הזו עומד מספר הבקשות על כ-17 אלף, מאז אמצע חודש מרץ קפץ המספר למעל מיליון.

לדברי שפיגלר עובדי הביטוח הלאומי עבדו בעומס גדול פי 60  מהרגיל. "הם עבדו מ-6 בבוקר עד 8-9 בלילה, עבדו בימי שישי. בלעדיהם לא המאסה הגדולה של התביעות הגיעה ב-15 למרץ" הוסיף.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website