הבית של קובי: נחשף השיר הישראלי לתחרות האירווזיון HOME

גמר האירווזיון בת"א יתקיים בעוד יותר מחודשיים, ואמש שחררו ב’כאן’ את השיר הישראלי שייצג אותנו בתחרות, HOME, אותו מבצע הזמר קובי מרימי. מרימי זכה בתכנית הריאלטי ‘הכוכב הבא לאירווזיון’, לאחר שגבר על המועמדות כיתריה ורותם שפי בדמותה ‘שפיטה’.

השיר HOME נכתב והולחן ע"י ענבר ויצמן, אוהד שרגאי, והוא נבחר מתוך כמאתיים שירים שהוגשו לוועדה שכללה שישה חברים. מתוך כלל השירים נבחרה כמות מצומצמת שלהם הקליט מרימי דוגמה ומתוכם נבחר השיר HOME.

לאחר שבשנה שעברה נטע ברזילי שיחקה אותה עם השיר TOY, והצליחה להחזיר את התחרות לישראל לאחר 20 שנים, בפני מרימי עומד האתגר לעשות כמעשה גלי עטרי ולהקת חלב ודבש, ולזכות בדאבל.

את השיר פותח מרימי במה שהפך לסימן ההכר שלו, סלסול מעוולי כמעט סופרני, והוא מבצע אותו ברגישות ודיוק עם ההגשה שאפיינה את כל דרכו בתכנית. המילים, כמו רבים מהשירים בז’אנר, מתארות מאבק אישי, הכרוך בקבלה עצמית והשלמה עם העצמי. בשלב זה עוד לא נפתחו טבלאות ההימורים, חלק מהשירים עדיין לא שוחררו, אך מהתגובות שהשיר מקבל ביוטיוב, ניתן לצפות שיגיע למקום גבוה ומכובד.

תגובות בדף הYOUTUBE של השיר HOME (צילום מסך)

בהמשך למגמה של השנים האחרונות בשירים שישראל שולחת לתחרות, המילים באנגלית. לעומת שנים קודמות, אין אפילו מילה, איזכור או התייחסות למרחב הישראלי, המזרח תיכוני או היהודי. מדינות אחרות שמרבית תושביהן אינם דוברי אגלית, דוגמת ספרד וצרפת לא מתביישות לשלב בשיר, גם באלו של 2019, לכל הפחות חלק מהמילים בשפה הרשמית במדינה. דווקא באירווזין שיתקיים בישראל, השיר שייצג אותנו, שנכתב, הולחן, הופק, צולם ויושר ע"י ישראלים, יהיה כזה שכל אחד אחר בעולם יכול היה לכתוב. ניתן רק לקוות שבשנים הבאות לא נתבייש כל כך במסורת, בשפה ובתרבות שלנו.

מתמודדי גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" קובי מרימי, שפיטה וכיתריה, עם מנחי התוכנית רותם סלע ואסי עזר. (נועם רבקין פנטון/פלאש90)

HOME

Caught up in this moment ’til my heartbeat stops
I’ve been running barefoot to the mountain tops
Nothing comes as easy as it goes
I can hug the water when it snows

[Chorus]
I feel the sun upon my skin
And I am someone, I am someone
You pulled my heart, I took it in
It made me someone, I am someone
And now I’m done, I’m coming home

[Verse 2]
I used to listen to the way they talk
Counting down the minutes from the ticking clock

[Chorus]
I feel the sun upon my skin
And I am someone, I am someone
You pulled my heart, I took it in
It made me someone, I am someone
And now I’m done, I’m coming

Leave a Reply

Name *
Email *
Website