הבנות בין ההסתדרות ליינות ביתן: 10 סניפי ‘מגה’ יימכרו

ההסתדרות והנהלת יינות ביתן הגיעו להבנות באשר להמשך שיתוף הפעולה ולמתווה שיאפשר את צמיחתה של הרשת יינות ביתן-מגה. יו"ר ההסתדרות בר-דוד אישר את ההסכם שנחתם לאחרונה בין נציגות העובדים לבין הבעלים, לפיו יימכרו עד עשרה סניפים ויבוצעו צעדי התייעלות נוספים בתיאום מלא עם הוועד וההסתדרות. היום (רביעי) התקיימה פגישה נוספת בין הצדדים, בה נכחו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, בעל השליטה ברשת יינות ביתן נחום ביתן, יו"ר ועד עובדי מגה אייל אלי ויו"ר חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי.

לאחר מכירת 12 סניפים של ‘מגה’, פתחה הנהלת רשת השיווק יינות ביתן, הבעלים של מגה,  במשא ומתן והליך הידברות עם ההסתדרות וארגון עובדי מגה באשר לתהליך הבראת הרשת. לפני מספר ימים נערכה פגישה נוספת בין הצדדים בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בה דנו המשתתפים במצבה של הרשת ובחנו דרכים להבריא אותה ופתרונות שיביאו לצמיחתה. בנוסף סוכם על תחילתו של משא ומתן והליך הידברות, מתוך מטרה למזער את הפגיעה בעובדים, בד בבד עם התייעלות הרשת והמשך פיתוחה וגדילתה.

מקבוצת יינות ביתן נמסר כי "בפגישה שהתקיימה אתמול, ביוזמת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ובהשתתפותם של גיל ברטל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, הנהלת קבוצת יינות ביתן ונציגי ועד עובדי מגה, כחלק משיתוף פעולה עם ההסתדרות, התקבלה החלטה משותפת בין כל הצדדים, על התנעתו של דיון משותף שיעסוק בתהליכי התייעלות ברמת המטה והסניפים, על-מנת להעלות את הרשת בחזרה אל מסלול פעילות עסקית צומחת. הנהלת יינות ביתן מחוייבת לצמיחת הרשת ולעובדי מגה והקבוצה כולה ותפעל כדי להבטיח עסקים בריאים וצומחים."

ביולי 2016 רכשה יינות ביתן את חברת מגה קמעונאות, לאחר שהאחרונה נקלעה למשבר שהביא אותה להקפאת הליכים בת למעלה משלושה חודשים, במהלכם נוהלה על ידי נאמני בית המשפט. הצעת הרכישה של יינות ביתן הועדפה על ידי בית המשפט על פני הצעות אחרות בשל ההסכם שנחתם בינה לבין ארגון העובדים לשמירת זכויות העובדים ברשת.

בחודשים האחרונים ירדו מכירות מגה, והחברה נקלעה פעם נוספת למצוקה תזרימית, ואף נאלצה לדחות תשלומים לספקים. בספטמבר האחרון הסכימה יינות ביתן עם ארגון העובדים, בתיווכו של פרופ’ ירון זליכה, על מכירת חלק מסניפי החברה למתחרים – תוך קליטת עובדיהם בסניפים אחרים של הרשת. אולם נראה כי כעת מבקשת ההנהלה להעמיק את תהליך ההתייעלות כשהמטרה על פי הדיווחים בתקשורת היא גיוס 100 מיליון שקלים במטרה להביא את החברה ליציבות. .

Leave a Reply

Name *
Email *
Website