ההסתדרות בכריזה על סכסוך עבודה ב’הבימה’: “זכויות העובדים נרמסות”

ההסתדרות הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה המקיף את עובדי תיאטרון הבימה: עובדי במה, אביזרים, מאפרות, סדרנים, עובדי תוארה וסאונד, עובדי מכירות ועוד. זאת לאחר שביום שישי הכריזו שחקני התיאטרון הלאומי על סכסוך עבודה באמצעות ארגון השחקנים שח"ם.

ברקע לסכסוכי העבודה, טענות העובדים, השחקנים והארגונים המייצגים אותם באשר להלנות שכר מתמשכות מדי חודש מזה תקופה ארוכה. עוד טוענים בהסתדרות כי לעובדים לא שולמו דמי הבראה, קצובת ביגוד ו’מענק יובל’ בשנים 2019-2017 וכן לא הופרשו כראוי התשלומים לקרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות.

עוד טוענים בהסתדרות כי הנהלת התאטרון אינה מעבירה כספים כנדרש לתקציב ועד העובדים וכי אנשיה גוררים רגליים ומעכבים את המו"מ להסכם קיבוצי חדש. בשח"ם פנו בשבוע שעבר גם לבית הדין האזורי לעבודה בת"א כנגד התיאטרון ונושאי משרה בכירים בו: המנכ"לית אודליה פרידמן וסמנכ"ל הכספים בני צרפתי, בגין אי-העברת ניכויי דמי חבר ודמי טיפול המיועדים לארגון.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו, גרשון גלמן, מסר לפני זמן קצר: "לצערי המצב בתיאטרון הבימה הגיע לכדי אבסורד – כדור שלג אחד גדול שאף אחד מבין הגורמים האחראיים לא לוקח עליו אחריות. העובדים המסורים המשיכו לעבוד בשנים האחרונות בצורה סדירה תוך כדי שזכויותיהם נרמסות. אנחנו עוד מנסים לאמוד את הסכומים, אך כבר עכשיו ברור שמדובר במיליוני שקלים שלא הגיעו לעובדים".

"שחקן זה מקצוע", מסר אורי רשטיק, מכרז פעילות שח"ם. "אם שחקני הבימה לא יקבלו שכר על עבודתם הם לא יעלו לשחק והתיאטרון יושבת. אנו נוודא ששכר השחקנים שגם ככה נמוך ובחלק מהמקרים נטול זכויות סוציאליות, יועבר במלואו לשחקנים. במקביל נפעל לכך שאף רכיב בשכר השחקנים לא יפגע במסגרת כל תוכנית הבראה שלא תהיה."

כ-200 מעובדי הבימה מיוצגים בהסתדרות החדשה, וכ-50 שחקנים מיוצגים בארגון שח"ם.

בחודש ספטמבר הוגשה בקשה לפירוק תיאטרון הבימה על ידי חברת פאוור דיאלינג, חברה ששיווקה את מנויי התיאטרון. בעקבות התביעה מונתה לתיאטרון חשבת מלווה שהתבקשה לבדוק את גובה החובות של הבימה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website