ההסתדרות והמעסיקים לראש הממשלה: “הניסיון לא לגעת בקופת המדינה כעת, יביא לפגיעה בהמשך”

"הניסיון לא לגעת בקופת המדינה עכשיו מכין את הקרקע לפגיעה אדירה בקופת המדינה אחר כך. בתרחיש זה – המחיר יהיה גבוה יותר, לא רק כלכלית אלא גם בהיבט של ריסוק החוסן החברתי" – כך מזהירים ​יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. במכתב ששלחו הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, קראו לו השניים לתקן באופן דחוף את התכנית הכלכלית, תוך החזרת המשק לפעילות בתום חופשת הפסח.

במכתב מפורט לרה"מ, בר-דוד ואמיתי פורשים את ביקורתם על התכנית הכלכלית שהוצגה בשבוע שעבר. הסכום הכולל של התכנית עמד על כ-80 מיליארד שקל, אבל כמחצית ממנה מבוסס על הלוואות, וחלקים נוספים בה עדיין לא ברורים.

במכתב מבקרים השניים את ההכרזה על סכום התכנית ומציינים כי: "המספרים הגדולים שהוצגו נוחים אמנם ליחסי ציבור אך אין בהם בשורה של ממש", כך נכתב. "ביד קמוצה ובפיגור ניכר אחרי כלכלות מפותחות אחרות, המדינה הציגה תכנית חילוץ שלא החזירה את הוודאות למשק".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

השניים הדגישו כי על אף שהתריעו בפני רה"מ כבר לפני חודש ימים על החשש מיום כיפור כלכלי:  "חוסר הוודאות ששורר כעת, גם לאחר פרסום התוכנית, עלול להכניע את המשק ולהוביל את הכלכלה המקומית לקריסה".

הם הוסיפו כי: "הדרג הכלכלי הבכיר בארץ חייב להפנים את ההיגיון שברור כל כך לדרג הרפואי – אי אפשר להנשים פוסט מורטם. עסקים ומשקי בית ניתן להציל רק לפני שהם קורסים". השניים דורשים, בין היתר, לתקן את התוכנית הכלכלית תוך הרחבה תקציבית משמעותית, הזרמת כסף חי למשק והגדלת הסיוע הישיר לעסקים.

בנוסף לדרישה לתקן את תוכנית החילוץ הכלכלית ופירוט הצעדים הנדרשים לכך, בר-דוד ואמיתי קראו לרה"מ נתניהו "להנחות על חזרה אחראית והדרגתית של המשק לפעילות, מיד בתום חופשת חג הפסח". הם ציינו כי "הממשלה חייבת להיות שותפה לזריעת התקווה ולא לדישון הייאוש".

"השיתוק המתמשך שנכפה על המשק לא יכול להימשך יותר. היינו הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה כדי לאפשר למדינה לצמצם את הפעילות במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, אך הזמן הולך ואוזל", לשון המכתב.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website