ההסתדרות והמעסיקים לראש הממשלה: ״להחזיר את מערכת החינוך לעבודה סדירה מייד אחרי יום העצמאות״

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ונשיא המגזר העסקי, דובי אמיתי שמייצגים ביחד גם את העובדים וגם את המעסיקים במשק, יצאו בקריאה משותפת לפתיחה של מערכת החינוך כבר אחרי יום העצמאות שיחול ביום רביעי הקרוב.

לדבריהם "פתיחה הדרגתית של המשק, ללא פתרון אמיתי להורים עובדים, היא בבחינת ניסיון להציל את הכלכלה עם יד אחת על העין", שכן "פתיחת מערכת החינוך של הגיל הרך, גני הילדים והחינוך היסודי עד כיתה ג’, היא תנאי הכרחי להחזרת המשק לתפקוד, בדגש על חזרת ההורים למעגל התעסוקה".

בר-דוד ואמיתי מסתמכים במכתבם על נתונים שפורסמו השבוע גם על ידי הכלכלנית הראשית באוצר וגם על ידי בנק ישראל הטוענים כי מספר ההורים שלא שבים לעבודתם בשל סגירת מערכת החינוך מוערך בכ-400 אלף, ושכל שבוע שמערכת החינוך נותרת סגורה, הוא הפסד של כ-2.6 מיליארד שקלים מהתוצר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

השניים טוענים כי "הרמת ידיים מכל ניסיון להתאים את תנאי מערכת החינוך לשגרה החדשה מנותקת מהמציאות. הקורונה לא צפויה להיעלם בקרוב מחיינו וישנם צעדים רבים שניתן ליישם כדי להחזיר באופן אחראי את הלימודים" אמיתי ובר-דוד חותמים את מכתבם עם הבטחה שלא להרפות מהדרישה "ככל שפנייתנו לא תקבל מענה הולם וביטוי בהנחיות הרשמיות, לא נעמוד מנגד ונפעל בנחישות כדי למנוע את העמקת המשבר".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website