ההתאחדות לכדורגל ביטלה את ערעורה של השוערת שחלתה בסרטן ופוטרה

ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (ה’) כי היא מתנגדת לדיון נוסף בעניין הכדורגלנית ספיר כדורי שפוטרה לאחר שחלטה בסרטן. ארגון השחקנים והשחקניות בתגובה: "מדובר בהחלטה ביזיונית ולא אנושית. נאבק בכל ערכאה אפשרית. אנחנו נמשיך ללוות את ספיר כדורי עד שהשכל הישר, ההגיון והלב כאחד יבואו לידי ביטוי בעניינה המשפטי".

יועמ"ש ההתאחדות כתב בהחלטתו כי יש להתנגד לבקשתה של ספיר, ובין היתר ציין: ״אחרת נמצא עצמנו במציאות לפיה כל בעל דין החש מאכזב מהחלטת בורר פלוני יגיש בקשה לדיון נוסף". עוד הוסיף כי "אין מדובר כאמור במקרה חשוב, קשה או כזה שמהווה חידוש והמצדיק קיום נוסף. די בכך כדי לדחות את הבקשה".

כדורי (27), שוערת הפועל רעננה לשעבר חתמה בקבוצה ב-2018, ולפני תחילת העונה התבשרה שחלתה במחלת הסרטן. השוערת דרשה מהקבוצה לשלם לה את השכר השנתי של 34 אלף ש"ח. לפי החלטת הבוררת עו"ד חנית נוב, כדורי לא תקבל את שכרה ותשלם את שכר טרחת הבוררת, בסך 6,000 ש"ח בתוספת מע"מ. הקבוצה לעומת זאת, החליטה לבטל את החוזה באופן חד-צדדי. ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל העביר לכדורי את הסכום והגיש ערעור על ההחלטה, בדרישה לקיום דיון נוסף.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

תגובת ההתאחדות לכדורגל: ״הנושא נבחן על ידי היועץ המשפטי של ההתאחדות והעמדה נקבעה בהתאם להחלטתו. יש להבחין בין הטיעון המשפטי הטהור לבין האמפתיה הגדולה לשחקנית. ההגדרה מקרה לא חשוב או קשה מתייחסת כמובן לתנאים המשפטיים בהם יש להצדיק ערעור על החלטת הבורר, שלדעת המשיבה אינו מתקיים במקרה זה ולא חלילה למצבה הרפואי של ספיר. כבר בפתיח העמדה המשפטית שהצגנו מצוין כי נסיבות המקרה מצערות ומעלות התחבטויות אנושיות כבדות משקל והבהרנו שתגובת ההתאחדות מתמקדת במישור המשפטי בלבד. יתרה על כן, נקבע כי אם הבורר יחשוב שיש לקיים דיון נוסף בשל היבטים ציבורים ו/או אחרים לא נתנגד. אנחנו מאחלים לספיר בריאות טובה״.

ספיר כדורי אמרה בתגובה: ״לימדו אותי בספורט תמיד לכבד את המוסד השיפוטי, אבל עצוב לי לשמוע את עמדת ההתאחדות בנוגע לפסיקה. היא נותנת לגיטימציה להחלטה לא אנושית, שעושה לי עוול גדול – בעיני ובעיני רבים אחרים. אבדוק את הכלים העומדים לרשותי, לרבות פנייה למוסדות שיפוטיים ארציים ובין לאומיים".

יו"ר הארגון, קארין סנדל : "תגובת ההתאחדות מקוממת ומנותקת. אף אדם לא בוחר לחלות במחלה קשה כמו סרטן, ולבחור במילים כמו ‘מקרה לא חשוב׳ או ׳לא קשה׳, מבטא את אי הצדק שספיר נתקלה בו בדיון הבוררת. זה יום עצוב מאוד וכתם שחור למוסד הזה ולמקבלי ההחלטות."

ראש חטיבת הספורט, ניר אלון : ״אני מקווה שיו"ר המוסד לבוררות, עו"ד עמיאל תגר, יראה את הסיבה האנושית לקיים בכל זאת דיון נוסף". מנכ"ל הארגון, מושיקו מישאלוף הוסיף: "לא ייתכן שאחרי כל מה שספיר ספגה כשהיא חולה, פוגעים בה פעם נוספת ומבטלים אותה כך בטענה שהנושא לא חשוב".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website